Witaj,
Stwórca
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
First topic message reminder :

Najczęściej zadawane pytaniaczyli kto pyta - nie błądzi


Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza na początku ilość informacji zawarta na forum może przytłaczać, ale zapewniamy, że trudność w odnalezieniu się w nowym uniwersum jest całkowicie powszechna.
Z tego właśnie powodu przygotowaliśmy dla was listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli po przejrzeniu tej listy dalej macie jakiekolwiek wątpliwości — zachęcamy do zadania pytań w poniższym temacie. Wszystkie uzyskają możliwie szybką odpowiedź.

Równocześnie informujemy, że ten temat nie służy do rozwiązywania potencjalnych prywatnych problemów natury fabularnej, mechanicznej lub społecznej. Z tymi kwestiami prosimy kierować się bezpośrednio do stwórców forum, aby ułatwić dialog i jak najszybsze ich rozwiązanie.

Kwestie techniczne


Kompletnie nie mogę się odnaleźć. Gdzie powinienem zacząć?To bardzo proste! Na twojej skrzynce odbiorczej tuż po założeniu konta powinna znaleźć się wiadomość z podstawowymi informacjami na temat Die Ac Nocte i tego jak się poruszać po forum. Jeśli po przejrzeniu naszych materiałów wciąż niektóre kwestie wydają ci się niejasne — zapewne odpowiedź na pojawiające się pytania znajdziesz w konkretnych działach dedykowanych pod określoną kwestię.
Czy na forum możliwa jest multilokacja?Jak najbardziej tak. Należy tylko pamiętać, aby wątek z zagrożeniem zdrowia lub życia był ostatnią graną fabułą. Poza tym — hulaj dusza, piekła... Ach, nieważne.
Czy dostępny jest Discord forumowy?Tak. Zaproszenie do niego znajdziesz w tym linku.
Forum jest dla mnie za małe/za duże i mam problemy z czytaniem tekstu. Poza tym jest tutaj za ciemno/za jasno.Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy dwa przyciski - powiększania i pomniejszania tekstu. Znajdziesz je pod + i - nad avatarem użytkownika. Obecnie pracujemy nad lightmodem.
Mam problem ze zorientowaniem się, gdzie co jest. Co zrobić?Możemy ci pomóc na dwa sposoby. Pierwszym z nich będzie otworzenie panelu bocznego, dostępnego w lewym górnym rogu pod postacią ikony pentagramu. Znajdziesz tam nie tylko opcje edycji swojego profilu, aktualne informacje fabularne, ale także najważniejsze i często odwiedzane linki. Zajrzyj też do naszej Mapy Forum, w której znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze linki podzielone na działy.
Kto jest administratorem forum?Dokładną listę osób obecnie pracujących nad forum znajdziesz w tym linku.
Przez jaki czas może być zarezerwowany wizerunek?Całe 7 dni. Nie martw się, potem masz możliwość dwukrotnego przedłużenia rezerwacji o kolejne 7 dni.

Tworzenie karty postaci


Mam taki pomysł na postać, ale nie wiem, czy przejdzie...Jeśli nie sprawdzisz, to nigdy się nie dowiesz! Spróbuj wczytać się dokładniej w tematy opisane w Kompendium, a jeśli wciąż nie znajdziesz tam odpowiedzi na twoje pytania — skontaktuj się bezpośrednio z którymś z Mistrzów Gry ze swoim pomysłem na postać.
Dostałem poprawki do karty postaci i jest ich dużo. Czy to normalne?Oczywiście, że tak! Dbamy nie tylko o warstwę fabularną naszego forum, ale także możliwości gry dla postaci. Poprawki do karty wynikają nie z uszczypliwości, a chęci upewnienia się, że będzie ci z nami dobrze. Przejrzyj dokładnie informacje, które wysłał ci Mistrz Gry i w razie wątpliwości kontaktuj się bezpośrednio z nim.
Kiedy dostanę odpowiedź od sprawdzającego w sprawie karty postaci?Mistrz Gry ma 72h, żeby skontaktować się z tobą w sprawie karty postaci. Robimy, co możemy, aby odbyło się to znacznie szybciej! Wszystkie informacje dostaniesz drogą wiadomości prywatnej.
Nie dostałem jeszcze akceptacji pierwszej postaci, ale mam pomysł na dwie następne! Czy mogę wrzucić ich karty postaci do sprawdzenia?Przede wszystkim - bardzo nas cieszy twój entuzjazm! To jedna z największych pochwał dla stwórców forum. Zdajemy sobie jednak sprawę, że czasem w jego wyniku niewłaściwie oceniamy własną dostępność do regularnego pisania. Tuż po akceptacji pierwszej postaci, możesz od razu przyjść do nas z drugą, jednak trzecie konto będzie musiało poczekać, aż napiszesz minimum po 35 postów fabularnych na poprzednich postaciach.
Ile postaci mogę stworzyć na Die Ac Nocte?Według regulaminu na naszym forum można stworzyć do trzech multikont na gracza. Istnieje także możliwość uzyskania zgody na czwartą postać, jednak w tym celu należy zgłosić się do administracji. Pamiętaj, że postacie drugoplanowe, czyli niemagiczne, nie są objęte tym limitem.
Czy mogę zagrać wilkołakiem albo krasnoludem?Niestety na naszym forum nie istnieje taka możliwość. Wszystkie dostępne odmienności opisane są tutaj. Pamiętaj, że na gracza przysługuje limit 1 genetyki, dlatego przemyśl dobrze swój wybór.
W jaki sposób mam wybrać różdżkę? W profilu nie znalazłem na to pola.A to dlatego, że nasi czarownicy nie korzystają z różdżek. Nie oznacza to wcale, że źródło ich mocy jest nieograniczone. Każdy czarownik w chwili inicjacji otrzymuje pentakl oraz athame. Więcej o inicjacji znajdziesz w tym temacie.
Gdzie moja postać mogła nauczyć się czarować?Drogi są dwie. Najpopularniejszą i zdecydowanie najlepiej widzianą w społeczeństwie jest uczęszczanie do szkółki kościelnej. To tam młodzi ludzie nawiązują najważniejsze kontakty, a także poznają tajemnice swojej rasy. Pamiętaj, że inicjację przechodzi się w 16. urodziny i dopiero od tego momentu postać może czarować samodzielnie, bez obecności nauczycieli. Drugą opcją jest nauczanie domowe, ale jest ono dość rzadkie i występuje najczęściej w przypadku poważnych problemów ze zdrowiem młodego czarownika. Rodzice wcześniej muszą uzyskać zgodę Kościoła Piekieł na prowadzenie lekcji, z racji tego, że to ta instytucja poświęca pentakle oraz athame dla młodzieży. Oprócz tego młodzi czarownicy uczą się w normalnych niemagicznych szkołach. Więcej o tym znajdziesz w tym temacie.
Chcę stworzyć postać historyczną, która istniała w tamtym czasie i wydaje mi się, że mogłaby być obdarzona zdolnościami magicznymi. Czy regulamin na to pozwala?Właściwie, to tak, ale (!) pamiętaj o ograniczeniach takiej postaci wynikającej z jej znanej szerszej grupie osobowości oraz dokonań. Równocześnie zastrzegamy sobie prawo do nieakceptowania postaci wzorowanych na osobach realnych, które są/były kontrowersyjne lub były w tamtym okresie gwiazdami na skalę światową. Na naszym forum nie stworzysz Michaela Jacksona, Charlesa Mansona, Donalda Trumpa, ani Teda Bundiego.
Czy mogę stworzyć postać łowcy czarownic?Jak najbardziej. Pamiętaj tylko, że taka postać powinna być niemagiczna, a jej udział w głównej fabule forum będzie ograniczony.

Kwestie fabularne


Gdzie dokładnie leży Saint Fall?Staraliśmy się nie określać dokładnie położenia naszego fikcyjnego miasta, ale można przyjąć, iż mieści się przy wybrzeżu, mniej więcej w połowie drogi od Portland do Bangor.
Ile czarownicy wiedzą o niemagicznych?Całkiem sporo! Czarownicy żyją pośród niemagicznych, którzy stanowią diametralną przewagę w społeczeństwie. Praktycznie każda postać czarownika miała do czynienia z niemagicznymi już w szkole albo w pracy.
Czy niemagiczni wiedzą o magii?Na ogół nie. Zwykli śmiertelnicy żyją sobie w błogiej nieświadomości.
Czy rodziny mają przypisane odmienności?Na ogół nie, ale w niektórych rodzinach pojawiają się do nich wyraźne tendencje.
Ile żyją chowańce?Aż do śmierci! A tak poważnie... Dopóki ktoś ich nie zabije, albo do śmierci właściciela.
Ile trwa proces osłabienia syreny, która nie wchodzi do wody? Jak szybko zacznie odczuwać skutki uboczne?Co do zasady syrena będzie słabnąć po około 2,5-3 miesiącach od ostatniego zanurzenia.
Czy można przyjąć, że postać syreny z automatu dobrze pływa i nie trzeba wydawać punktów na umiejętność pływania?Syreny są częściowo czarownikami, a więc należy wydać punkty w zdolność sprawności na min. I poziomie.
W jaki sposób medium wyczuwa obecność wskrzeszeńca? Czy w grupie ludzi jest w stanie wskazać konkretną postać?Wyczuwa jego obecność gdzieś w pobliżu, ale nie jest w stanie dokładnie go zlokalizować. Im bliżej ten znajdzie się medium, tym bardziej stanie się wyczuwalny. Można to przyrównać do pewnego niepokoju, działa to na bazie intuicji.
Czy umiejętność słuchacza jest blokowana przez materiałowe okrycia dłoni, czy nie ma to znaczenia? Czy poza dłonią można użyć dowolnego fragmentu ciała?Słuchacz musi bezpośrednio dotknąć skóry drugiej osoby nieosłoniętą dłonią. Wszelkie rękawiczki i inne okrycia blokują ich moc.
Czy istnieje limit wykorzystania umiejętności słuchacza, których próbę można podjąć w krótkim odstępie czasu? Jakie będą konsekwencje kilkukrotnego jej użycia?Nie istnieje limit wykorzystania tej umiejętności. W kwestii konsekwencji gracz może puścić wodze fantazji i określić je samodzielnie nawiązując do opisu w odpowiednim temacie odmienności.
Czy zmarłego da się ożywić jedynie przez rytuał wskrzeszenia, czy postacie mogą poszukiwać fabularnie innego sposobu?Magia w swojej formie nie jest jeszcze do końca zbadana. Obecnie rytuał wskrzeszenia jest jedynym sposobem na ożywienie zmarłego, ale taka osoba będzie odczuwać jego konsekwencje już na zawsze. Postacie mogą szukać innego sposobu, ale powinny mieć one doświadczenie nie tylko z zakresu samej anatomii albo medycyny, ale też wiedzę z zakresu magii rytualnej. Aby to osiągnąć będą potrzebne badania naukowe, a także próby i błędy, które mogą nieść konsekwencje nie tylko dla postaci, ale też całego Hellridge. W przypadku tworzenia postaci, która zamierza zajmować się tym zjawiskiem, najlepiej jeszcze przed sprawdzeniem karty postaci wpisać tę informację w pole w profilu "Informacje dla Mistrza Gry", aby sprawdzający mógł wziąć je pod uwagę w trakcie czytania karty.
Czy po przemianie zwierzęcopodobnego znikają jego tatuaże lub znamiona?Nie znikają, ponieważ zwierzęcopodobny nie przemienia się w zwierzę, a nabiera kilka z jego cech. W przypadku np. wyrastania sierści, może ona w pewnym stopniu pokryć tatuaż bądź znamię, ale ich nie usuwają.
Czy w sytuacji, w której to ciało wskrzeszeńca zostało zniszczone, a dusza wygnana, musi nastąpić kolejny rytuał wskrzeszenia i czy można wykorzystać do tego ciało niemagicznego? Co stanie się z jego wspomnieniami?Rytuał wymaga posiadania ciała, do którego dusza ma wejść, może to być ciało niemagicznego, ale jeśli będzie znacząco odbiegać od pierwotnego (np. płcią lub wyraźnymi cechami fizycznymi, np. półmetrowa różnica wzrostu), dusza może się „nie przyjąć”. Wspomnienia zostają ze wskrzeszeńcem. Drugi raz najczęściej nie będzie możliwy, ale jeśli miałby mieć miejsce - wymagałoby to posiadania świeżego ciała.
Czy członkowie rodziny z Kręgu mają zasugerowaną przynależność do któregoś z Kowenów?Nie, ale każda z rodzin ma rozpisany swój stosunek do osób niemagicznych.
Kto może zostać patronem w Kowenie?Patronem nie można zostać z poziomu karty postaci, do tego etapu należy dążyć fabularnie. Oprócz określonych wymogów credo (dostępnych w opisie kowenu) na tą rolę, zostanie patronem, powinno wynikać z zaangażowania postaci w fabułę.
Czy z Kowenu można odejść lub zostać z niego wyrzuconym?Sprzymierzeniec może odejść z Kowenu, ale Prefekci zadbają, żeby wiedza na jego temat nie rozniosła się po świecie. Po wtajemniczeniu odejście może wiązać się z bardzo przykrymi konsekwencjami. Wyrzucenie z Kowenu może nastąpić wskutek działań fabularnych postaci, w takim wypadku konsekwencje zostaną określone przez Mistrza Gry.
Czy skoro Lucyfer ma swoich wiernych jako czarowników i czarownice, Gabriel także ma swoją "świtę"?Tak, jest to kościół katolicki, w szczególności jego głowy w Watykanie. Czarownicy nie znają dokładnych struktur kościoła i nie mają informacji o ewentualnej inkwizycji, jeśli takowa pojawi się na grze, będzie to wynikać z prowadzonej fabuły.
Czy pentakle są wykonywane z magicznego, odpornego na zniszczenia materiału? Czy można go jakoś uszkodzić?Pentakl jest wykonany z twardego, dodatkowo wzmocnionego metalu, a nad jego stworzeniem czuwają wybitni i doświadczeni Rzecznicy Kościoła Piekieł. Jeśli miałoby dojść do uszkodzenia pentaklu, musiałoby stać się to w wyniku potężnych czarów albo wyjątkowego pecha, ale co do zasady na co dzień czarownik nie powinien mieć problemu z tą kwestią.
Co się dzieje, gdy pentakl zostanie zniszczony lub zgubiony?Zniszczyć pentakl mogą wyłącznie niektórzy doświadczeni rzecznicy Czarnej Gwardii, nie jest to umiejętność dostępna dla przeciętnych czarowników. Zgubienie pentala jest równoznaczne z poważnymi problemami. Pentakl to bardzo potężny przedmiot, który jest powierzony czarownikowi przez Kościół i w razie jego zgubienia, zostanie on pociągnięty do odpowiedzialności przez Czarną Gwardię. Można zgłosić się z prośbą o drugi, lecz trzeba się liczyć z dogłębnym przeszukaniem i przeanalizowaniem, liczną papierologią, długotrwałymi przesłuchaniami przez służby porządkowe - lepiej go nie gubić.
Czy w jednej rodzinie mogą pojawić zarówno postaci magiczne jak i niemagiczne?W rodzinach czarowników najczęściej rodzą się czarownicy, a z niemagicznych niemagiczni. Chociaż dzieje się to rzadko, zdarzają się anomalie i odstępstwa od tej reguły. Prędzej urodzi się czarownik w rodzinie niemagicznej, niż na odwrót, lecz przy odpowiednim uzasadnieniu dopuszczamy też takie przypadki.
Czy jeśli dziecko z magicznymi zdolnościami urodzi się w rodzinie niemagicznej lub zostanie przez takową adoptowane, będzie tej mocy nieświadome i niepraktykujące? Zostaje ono odnalezione, czy może pozostać w ukryciu?W takim przypadku w chwili, gdy w dziecku objawią się zdolności magiczne, upomni się o nie Czarna Gwardia. Jeśli rodzic bądź opiekun dobrowolnie nie pozwoli dziecku na uczęszczanie do szkółki i kościoła, Czarna Gwardia znajdzie na to sposób, niekoniecznie przyjemny. Nie jest powszechnie wiadome jak Gwardziści zdobywają te informacje o obiekcie, jednak można mieć pewność, że przechodzą do działania natychmiastowo.
Czy służba dla Czarnej Gwardii jest pełnoetatową pracą wiążącą się z wynagrodzeniem, czy raczej dobrze mieć inne źródło zarobku?Praca w Czarnej Gwardii często będzie pełniona na pełen etat. Nie przyniesie on znaczących zysków, ale pozwoli na stabilne utrzymanie. Oficerowie którzy decydują się podjąć drugiej pracy (np. w policji) będą musieli przekładać Gwardię ponad drugi etat, ale jest to możliwe do zrealizowania. W takim wypadku ciężko będzie jednak o awans na wyższe stanowisko.
Czy pełniący obowiązki Czarny Gwardzista przechodzi w jakimś wieku w stan spoczynku? Czy posługę należy traktować dosłownie "dożywotnio"?W przypadku Czarnych Gwardzistów jest to kwestia bardzo indywidualna. Rzadko kiedy zdarza się im się spokojna starość, najczęściej giną jednak w akcji. W tych pojedynczych przypadkach raczej nie ma problemu, by w sędziwym wieku przejść w stan spoczynku. Warunki dla każdego są ustalane inaczej i taki Gwardzista może przejść do pracy w biurze, albo zupełnie odejść po uprzednim wyczyszczeniu pamięci.
Czy w opowiadaniu z rozwojem magicznym i pracą można rzucić kością na rytuał, czy musi to być zamknięta opowieść?Jak najbardziej można po takim opowiadaniu rzucić kością i podciągnąć to pod rytuał, albo wykonywanie zawodu, w zależności od profesji postaci. Jednego opowiadania nie będzie można rozliczyć zarówno jako zawód i rozwój magiczny.
Czy pentakle różnią się między użytkownikami np. wielkością? Czy jest tylko jeden sposób noszenia go?Sposób, w jaki pentakl nosi czarownik, zależy tylko od niego. Powinien być on jednak ukryty przed wzrokiem niemagicznych, aby uniknąć ewentualnej demaskacji. Wielkość, tak samo jak grubość, średnica, czy waga pentakli może nieznacznie się od siebie różnić.
Jak wygląda pogląd wiary na życie po śmierci? Co się dzieje z osobą magiczną, która opuści świat żywych? Czy istnieje wersja Raju, a jeśli tak, to jakie są zasady aby tam się dostać?Po śmierci czarownicy idą oczywiście do Piekła. Co do warunków wstąpienia, należy przede wszystkim szanować magię i wyznawać głoszone przez Kościół Piekieł zasady.


[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Stwórca dnia Czw Lip 20 2023, 21:09, w całości zmieniany 1 raz
Stwórca
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru satanistycznej sekty
Delphine Padmore
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
Hello, jakie zdolności są pożądane w przypadku osób, które piastują pozycję kleryka/diakona i poważnie myślą o karierze w hierarchii kościelnej?
Od którego roku życia można rozpocząć nauki jako kleryk? Od 16 czy od 18?
Delphine Padmore
Wiek : 20
Odmienność : Medium
Miejsce zamieszkania : Willow
Zawód : Kleryk
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Hej Delphine!
Zdolności będą zależeć od konkretnego przypadku i kreacji postaci. Na pewno w przypadku hierarchii kościelnych przydadzą się religioznawstwo, a także historia (dla lepszego zrozumienia dziejów czarownic), być może perswazja, jeśli ta osoba ma przemawiać do ludzi. W hierarchiach kościelnych jest wiele różnych funkcji, od księgowości po nauczanie, więc określenie dokładnych ram, będzie bardzo trudne. <3
W przypadku rozpoczęcia nauki jako kleryk, osoba ta powinna ukończyć wcześniej szkołę, więc będzie to minimalnie 18 rok życia.
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Winnifred Marwood
ANATOMICZNA : 20
POWSTANIA : 5
SIŁA WOLI : 5
PŻ : 161
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 18
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t473-winifred-marwood-b#1897
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t521-winnifred-marwood#2370
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t523-poczta-winnie#2372
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f82-archaios-2-1
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1060-rachunek-bankowy-marwood-winnifred#9095
ANATOMICZNA : 20
POWSTANIA : 5
SIŁA WOLI : 5
PŻ : 161
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 18
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t473-winifred-marwood-b#1897
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t521-winnifred-marwood#2370
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t523-poczta-winnie#2372
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f82-archaios-2-1
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1060-rachunek-bankowy-marwood-winnifred#9095
Witam i o zdrowie pytam!

Przychodzę z prośbą o rozjaśnienie (a najlepiej w ogóle stworzenie takiego tematu) kwestii prawa kościelnego. Raczej dość ważny aspekt, jak nie chce się mieć Gwardii na karku, a oprócz informacji, że nie można czarować przy niemagicznych, mało jest przykładów, za co dokładnie można mieć problemy z prawem, jak wygląda proces sądowy (kto musi co udowodnić, np.), czy przydzielani są obrońcy z "urzędu", czy takie procesy są jawne? Zabicie kogoś jest z pewnością nielegalne, więc jak wygląda, chociażby prawny aspekt polowań na syreny albo handel ich łuskami? Czy rzucanie zaklęć/rytuałów na drugą osobę będzie zawsze z zasady nielegalny, bo narusza jego nietykalność cielesną? W sumie jak już pytam, to jaki jest stosunek do aborcji wśród kościoła? Czy lament jest nielegalny? Czy odsłuchanie wbrew czyjejś woli jest legalne?

Dziękuję ślicznie i życzę miłego dnia, wieczora lub wszystkiego pomiędzy!
Winnifred Marwood
Wiek : 23
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Little Poppy (tymczasowo)
Zawód : studentka medycyny i magicyny
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Cześć Winnifred! Zadajesz wiele pytań, więc moją odpowiedź postaram się podzielić na części, żeby było łatwo przez nią przebrnąć.

Dla łatwości gry należy przyjąć, że to, co powszechnie traktowane jako łamanie prawa w świecie świeckim, raczej będzie nielegalne w prawie kościelnym, przy czym (co bardzo ważne) kościół obchodzą tylko zbrodnie popełnione na czarownikach. Oznacza to, że zarówno czarownik, który dopuści się przestępstwa wobec innego czarownika, jak i niemagiczny, mogą być sądzeni przed kościołem. Kościół natomiast nie będzie zajmować się przestępstwami wyrządzonymi niemagicznym, z wyjątkiem sytuacji, w której doszło do ekspozycji magicznego świata. Ponadto wszelkie zdrady kościoła, działanie na jego niekorzyść, głoszenie herezji, składanie modłów do Gabriela jako aktywny członek Kościoła Piekieł, będą traktowane jako przestępstwo i mogą być sądzone przez Kościół.
Procesy można wytoczyć zarówno cywilne, jak i mogą być prowadzone „z urzędu”, to jest przez Gwardię. Przy małej społeczności Saint Fall ograniczenia w tym zakresie nie mają sensu i utrudniałyby grę bardziej, niż czyniły ją rozrywkową. Nie bez powodu też wiele kwestii nie jest unormowanych: Kościół chętnie sprzedaje „odpusty” Kręgowi, a Krąg współpracuje z Kościołem i koło się zamyka. Obydwie strony wyznają zasadę, że prawo można zmienić, jeśli będzie taka potrzeba.

Odpowiadając już bardzo konkretnie na Twoje pytania:
1. Jak wygląda proces sądowy? Czy przydzielani są obrońcy z urzędu, czy procesy są jawne?
Jak wszędzie - oskarżonemu trzeba udowodnić winę, nie odwrotnie. Oskarżony może ubiegać się o obrońcę, może bronić się sam. Jawność procesu zależy od konkretnego przypadku i nie ma na to jednej reguły.

2. Jak wygląda, chociażby prawny aspekt polowań na syreny albo handel ich łuskami?
Syreny to ludzie, a zabijanie czarowników nie jest legalnym precedensem. Równocześnie syreny są bardzo nieszanowane przez społeczeństwo kościelne, a ich prawa są traktowane po macoszemu, co sprawia, że sąd jest od początku uprzedzony i dowodzenie ich spraw jest trudniejsze. W takich przypadkach można niemal z góry zakładać, że znana społeczeństwu kościelnemu syrena nie będzie w stanie właściwie nic osiągnąć w sądzie (co nie oznacza, że taka sytuacja nie może mieć miejsca w przyszłości).

3. Czy rzucanie zaklęć/rytuałów na drugą osobę będzie zawsze z zasady nielegalny, bo narusza jego nietykalność cielesną?
Takie sprawy najczęściej nie będą ścigane samodzielnie przez Czarną Gwardię, o ile nie doszło do ekspozycji magii dla niemagicznych. Dowiedzenie kto rzucił rytuał, jest trudne, a często wiąże się z jego zdjęciem, a tym samym zatarciem i zniszczeniem dowodów. Podobne sprawy w historii były najczęściej umarzane lub oskarżający mieli dostateczny wpływ na kościół, żeby przekonać go do swojej racji. W przypadku bardzo groźnych czarów lub rytuałów, które powodują trwały uszczerbek na zdrowiu, sprawa jest oczywiście traktowana ze znacznie większą powagą i dowiedzenie winy może być łatwiejsze. W innym przypadku takie sprawy mogą być nawet nieprzyjmowane przez Gwardię, bo zwyczajnie „ich to nie obchodzi” albo „mają ważniejsze sprawy”. Należy tutaj pamiętać, że Czarna Gwardia jest poza prawem i nie jest typową magiczną służbą policyjną.

4. W sumie jak już pytam, to jaki jest stosunek do aborcji wśród kościoła?
Aborcja od 1973 roku jest legalna w Maine i to samo prawo odnosi się do czarownic. Co do zasady panny nie będą miały problemu z dokonaniem jej, przeciwnie do mężatek, które według prawa stanowego potrzebują zgody męża na taki zabieg.
Kościół nie jest przeciwny, ale i nie promuje podobnych precedensów - jak na temat wielu kwestii - milczy albo odwraca kota ogonem. Aborcja natomiast nie będzie popierana w Kręgu, jako że najznamienitszym czarowniczym rodzinom zależy na przedłużaniu linii swojego rodu.

5. Czy lament jest nielegalny? Czy odsłuchanie wbrew czyjejś woli jest legalne?
Jak już pisałam wyżej - uprzedzenie do syren jest silne, więc udowodnienie winy często jest tylko formalnością. To sprawia, że lamentowanie czarownika, który będzie chciał sprawę pociągnąć do sądu, może skończyć się skazaniem syreny. Dokładne kary i prowadzenie procesu będą zależeć od konkretnego przypadku. Najczęściej lament wiąże się z manipulacją, uszczerbkiem na zdrowiu lub nawet śmiercią danej ofiary, więc można tu spodziewać się nieprzyjemnej kary.
W przypadku słuchaczy sprawa ma się nieco inaczej. Nie mają oni równie zszarganej opinii w społeczeństwie co syreny, więc łatwiej jest wyjaśnić skorzystanie z własnych umiejętności wbrew woli słuchanego, jako formę przypadku, co nie oznacza, że jest to powszechnie uznawane za legalne. Zastosujemy tutaj zasadę „niech wygra silniejszy”, co oznacza, że ten, kto będzie mieć mocniejsze dowody, na swoją korzyść wygra lub (co ma miejsce zdecydowanie częściej) ten, który daje większe datki na kościół, którego rodzina bliżej żyje z władzami itp.
Warto też zwrócić uwagę na różnice pomiędzy lamentem na słuchaniem. Podczas gdy jedno stwarza możliwość nawet zmuszenia ofiary do samobójstwa, drugie jest naruszeniem prywatności - sprawy nie będą postrzegane tożsamo.

Temat prawa zostanie przez nas rozbudowany w najbliższym czasie. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Arthur O'Ridley
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t329-arthur-o-ridley
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t388-arthur-o-ridley#1231
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t354-arthur-o-ridley
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t355-skrzynka-arthura
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f83-dom-arthura-o-ridley
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1097-rachunek-bankowy-arthur-o-ridley#10018
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t329-arthur-o-ridley
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t388-arthur-o-ridley#1231
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t354-arthur-o-ridley
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t355-skrzynka-arthura
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f83-dom-arthura-o-ridley
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1097-rachunek-bankowy-arthur-o-ridley#10018
Cześć,
Jest pewien aspekt, który mnie interesuje, ale nie mogę znaleźć informacji o tym.
Pytanie jak wygląda pogląd wiary na życie po śmierci. Czy istnieje ono oraz co się dzieje z osobą magiczną, która opuści świat żywych?
Czy istnieje wersja Raju, a jeśli tak, to czy są jakieś zasady aby tam dostać się ?
Arthur O'Ridley
Wiek : 24
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Cripple Rock
Zawód : sprzedawca i hodowca roślin
Esther Marwood
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
Hej Arthur! Po śmierci czarownicy idą oczywiście do Piekła, zaś heretycy chrześcijanie do Nieba. Co do warunków wstąpienia, należy przede wszystkim szanować magię i wyznawać głoszone przez Kościół Piekieł zasady.
Esther Marwood
Wiek : 50
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : siewca historii magii
Remy Lanthier
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t827-remington-lanthier?nid=4#6378
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t856-remy-lanthier#6387
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t857-remy#6388
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t855-poczta-remingtona-lanthiera#6384
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f102-the-old-fortress
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t827-remington-lanthier?nid=4#6378
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t856-remy-lanthier#6387
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t857-remy#6388
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t855-poczta-remingtona-lanthiera#6384
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f102-the-old-fortress
Hej! Przychodzę z pytaniem odnośnie potencjalnych objawień. Skoro Lucyfer, Lilith i Aradia pojawiali się w życiu ludzi i czarowników na przestrzeni wieków, często w formie materialnej czy dopuszczacie objawiania się ich w indywidualnych przypadkach jako np duchy? A może musiałyby to być po prostu urojenia, wynikające ze znalezienia się w trudnej lub stresującej sytuacji?
Remy Lanthier
Wiek : 32
Odmienność : Zwierzęcopodobny
Miejsce zamieszkania : Cripple Rock
Zawód : treser barghestów, tropiciel
Esther Marwood
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
Hej Remy! Takie objawienia oczywiście zdarzały się na przestrzeni lat, w bardzo wyjątkowych sytuacjach. Istnieje możliwość, aby postać gracza w miarę rozwoju fabuły tego doświadczyła, jednak będzie to ingerencja MG. Jest także możliwe, by postać przeżyła podobne spotkanie już w historii KP, ale musi ona być wtajemniczona w Kowen. Każde inne objawienia Lucyfera bądź Lilith, należy przyjąć za urojenia.
Esther Marwood
Wiek : 50
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : siewca historii magii
Remy Lanthier
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t827-remington-lanthier?nid=4#6378
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t856-remy-lanthier#6387
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t857-remy#6388
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t855-poczta-remingtona-lanthiera#6384
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f102-the-old-fortress
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t827-remington-lanthier?nid=4#6378
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t856-remy-lanthier#6387
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t857-remy#6388
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t855-poczta-remingtona-lanthiera#6384
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f102-the-old-fortress
W trakcie pisania karty zrodziło mi się jeszcze kilka pytań, głównie odnośnie genetyki, w tym przypadku - zwierzęcopodobnych. W opisie widnieje informacja o wyborze jednego zwierzęcia, rozumiem, że dotyczy to wyłącznie stworzeń niemagicznych? Czy jednak istnieje możliwość takiego powiązania z jakąś piekielną bestią (w przypadku mojej postaci chodzi mi konkretnie o Barghesty)? Jest tam też mowa o porozumiewaniu się ze zwierzętami i chciałabym wiedzieć czy czarownika ogranicza jeden gatunek, z którym jest powiązany, czy cała rodzina (dla przykładu: gatunek - wilk / rodzina - psowate)? I czy w przypadku wybrania gatunku wilka zdolność komunikacji ogranicza się do stworzeń niemagicznych, czy jednak obejmuje też wilkopodobne stworzenia piekielne?

Z pytań wykraczających poza odmienność: czy istnieją zaklęcia pomagające w poszukiwaniach, czy na forum polega się raczej na statystykach tropienia? Nie znalazłam takich w spisie czarów, ale coś mogło mi umknąć i wolę się upewnić.
Remy Lanthier
Wiek : 32
Odmienność : Zwierzęcopodobny
Miejsce zamieszkania : Cripple Rock
Zawód : treser barghestów, tropiciel
Esther Marwood
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
Hej Remy! Tak, zwierzęcopodobność dotyczy wyłącznie zwierząt niemagicznych i ogranicza się do jednego gatunku, więc komunikacja związana jest wyłącznie z nim. Można jednak przyjąć, że zwierzęta magiczne do nich podobne, mogą być do zwierzęcopodobnego bardziej przychylne.
Co do zaklęć i rytuałów, nie ma konkretnych czarów do zlokalizowanego danego czarownika czy zwierzęcia, ale odpowiednio  wykorzystane zaklęcia z ksiąg np. natury bądź anatomii, mogą ułatwić polowanie lub wyczulić zmysły - zachęcamy do kreatywności!
Esther Marwood
Wiek : 50
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : siewca historii magii
Deelane Douglas
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
Na większości uniwerków w USA znajdują się różne drużyny, a w tym najbardziej znane są te futbolowe. Chciałem się zapytać czy istnieje jakaś drużyna futbolu akademickiego na naszym miejscowym uniwerku? <3
Deelane Douglas
Wiek : 21
Odmienność : Czarownik
Zawód : gracz uniwersyteckiej drużyny futbolowej
Esther Marwood
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
Hej Deelane! Jak najbardziej na uniwersytecie istnieje drużyna futbolu, możesz więc spokojnie założyć, że twoja postać do niej zależy. Najbardziej znanym w hrabstwie profesjonalnym zespołem są The Hellridge Miners.
Esther Marwood
Wiek : 50
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : siewca historii magii
Oscar Nox
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
Witajcie, mam pytanie dotyczące Czarnej Gwardii.
Czy pełniący obowiązki w jakimś wieku przechodzi w stan spoczynku?
Czy posługę należy traktować dosłownie "dożywotnio"?
A jeśli tak, to co się dzieje z pracownikami geriatrycznymi?
Oscar Nox
Wiek : 35
Odmienność : Zwierzęcopodobny
Miejsce zamieszkania : Little Poppy Crest
Zawód : Internista/genetyk
Esther Marwood
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
Hej Oscar! W przypadku Czarnych Gwardzistów jest to kwestia bardzo indywidualna. Rzadko kiedy zdarza się, im się spokojna starość, najczęściej ginąc jednak w akcji. W tych pojedynczych przypadkach raczej nie ma problemu, by w sędziwym wieku przejść w stan spoczynku. Warunki dla każdego są ustalane inaczej i taki Gwardzista może przejść do pracy w biurze, albo zupełnie odejść po uprzednim wyczyszczeniu pamięci.
Esther Marwood
Wiek : 50
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : siewca historii magii
Terence Forger
ANATOMICZNA : 20
NATURY : 1
ODPYCHANIA : 9
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 166
CHARYZMA : 13
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 9
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t203-terence-forger
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t377-terence-forger#1160
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t375-poczta-terence-a-forgera#1158
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f98-mieszkanie-terence-a-forgera
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1053-rachunek-terence-forger#9068
ANATOMICZNA : 20
NATURY : 1
ODPYCHANIA : 9
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 166
CHARYZMA : 13
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 9
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t203-terence-forger
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t377-terence-forger#1160
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t375-poczta-terence-a-forgera#1158
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f98-mieszkanie-terence-a-forgera
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1053-rachunek-terence-forger#9068
Również przychodzę z pytaniem dotyczącym Czarnej Gwardii, a dokładniej potomstwa mężczyzn gwardzistów.

Wiemy, że dla gwardzistów heteroseksualnych zalecany jest celibat, ewentualnie muszą być wyjątkowo ostrożni, bo bękarty gwardzistów są uznawane za spaczone i należy zgładzić noworodka. Jednak czy istnieje możliwość, by matka zataiła fakt zajścia w ciążę przed gwardzianym kochankiem i uciekła, co umożliwi jej wychowanie dziecka mimo wszystko? Czy faktycznie potomstwo gwardzisty rodzi się z podwyższonym skażeniem magicznym, takie osoby są wrażliwsze na choroby psychiczne etc.?
Terence Forger
Wiek : 34
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : eaglecrest, saint fall
Zawód : egzorcysta / pielęgniarz