Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Cienie

Często można usłyszeć frazy o ludziach niczym niewyróżniających się z tłumu. O osobach mdłych i nieistotnych, o takich, których twarz nie jest warta zapamiętania. Wszystkie te słowa opisują ludzi obdarzonych wyjątkową odmiennością cienia. Na pozór nie wyróżniają się oni pośród innych, co przekuwają w swoją największą zaletę, ale także uznają za przekleństwo. Szczególna obojętność osób obcujących z nimi wiąże się również z trudnością w nawiązywaniu kontaktów, jak i potencjalnych głębszych relacji. Zazwyczaj podświadomie nikogo obchodzić nie będzie los cienia ani tym bardziej jego emocje czy uczucia. W historii nie zdarzyło się, żeby taka osoba osiągnęła wysokie stanowisko społeczne, albo miała istotny wpływ na ludzi wokół siebie. Można więc uznać, że są oni niemal niewidzialni, co notabene jest prawdą.

Największą przewagą cieni jest ich zdolność do kamuflażu. W odpowiednim środowisku, a także przy dopasowanym treningu, są w stanie osiągnąć stan świadomości umożliwiający im całkowite wtopienie się w tło. Ten fakt wiele cieni na przestrzeni wieków wykorzystywało przy okazji zostania szpiegami, ale równie często złodziejami, czy nawet mordercami. Warto wspomnieć choćby o kradzieży Tucker's Cross w 1975 roku albo historii Topornika z Nowego Orleanu. Dodatkowo cienie wyróżniają się wyjątkową zwinnością i szybkością ciała. To zazwyczaj szczupłe osoby o wrodzonej wiotkości.
Wyjątkowe umiejętności objawiają się w odmieńcu stosunkowo późno, bo dopiero w wieku około 13-15 lat. Wcześniej, ze względu na niewystarczające dowody i problemy społeczne cienia (niewidzialność społeczna), trudno jest dostrzec jego odmienność.

Odmienność nie jest dziedziczna i pojawia się niezależnie od genów matki oraz ojca. Oznacza to, że w znanej rodzinie nie muszą występować podobne przypadki, choć zwiększa to szanse na odmienność.

MECHANIKA CIENIA

Cienie ze względu na swoją wrodzoną gibkość otrzymują na start dodatkowe 2 punkty do statystyki sprawności.
Ze względu na problemy z otoczeniem i niewidzialność społeczną cienie nie są w stanie rozwinąć u siebie zdolności charyzmatycznych na poziomie wyższym niż podstawowy. Po udanym wtopieniu się w otoczenie ich organizm jest osłabiony, co skutkuje sporadycznymi zawrotami głowy. Dodatkowo nie są w stanie mówić inaczej niż szeptem przez kilka następnych dni.

Wtopienie

Aby wykorzystać swoje umiejętności, należy do statystyki siły woli dodać wynik rzutu kością k100 i odnieść się do poniższej tabeli. Przed dokonaniem rzutu należy wskazać, do którego z progów się dąży. W przypadku przekroczenia progu - wtopienie jest udane, ale tylko na wybranym poziomie. W przypadku wyrzucenia wyniku niższego należy podzielić go przez 2, a następnie odnieść się do progu umieszczonego w tabeli (zaokrąglając w górę).

WynikOpis działania
0-19Cień nie jest w stanie wtopić się w otoczenie.
20-39Cień nie jest w stanie wtopić się w otoczenie, ale jego twarz zdaje się jeszcze bardziej niemożliwa do rozpoznania, nawet przez znane mu osoby. Czas wtopienia może wynosić 1 post.
40-59Cień jest w stanie wtopić się w otoczenie, ale tylko jeśli nie ma na sobie ubrań ani żadnego przedmiotu. Mimo to może być stosunkowo łatwo zauważony, a jego ruchy są słyszalne. Czas wtopienia może wynosić 1 post.
60-79Cień jest w stanie częściowo wtopić się w otoczenie wraz z ubraniami, przedmiotami i wszystkimi dodatkami, jakie ma na sobie. Przy lepszym przyjrzeniu się jego obecność jest możliwa do wykrycia. Jego ruchy są niemal niesłyszalne, tak samo, jak oddech. Czas wtopienia może wynosić do 3 postów.
80-99Cień jest w stanie wtopić się w otoczenie wraz z ubraniami, przedmiotami i wszystkimi dodatkami, jakie ma na sobie. Jego ruchy są niemal niesłyszalne, a głos zanika w szept przypominający powiew wiatru. Czas wtopienia może wynosić do 5 postów.
+100Cień jest w stanie całkowicie wtopić się w otoczenie, wraz z ubraniami, przedmiotami i wszystkimi dodatkami, jakie ma na sobie. Jego ruchy są całkowicie niesłyszalne, a głos zanika w szept przypominający powiew wiatru. Czas wtopienia może wynosić nieograniczoną liczbę postów w wątku.


ROZPOZNANIE CIENIA

Aby dostrzec cień, wymagana jest zdolność talentu tropienia na poziomie minimum II. W tym celu należy rozejrzeć się, a następnie wykonać rzut kością k100, do którego należy dodać swoją statystykę zdolności talentu, a następnie porównać moc rzutu cienia (statystyka + rzut kością k100 przez postać cienia, oraz ewentualne modyfikatory) do mocy wykrycia cienia. Jeśli wyższy jest wynik wykrywającego, cień zostaje dostrzeżony i możliwe jest zlokalizowanie, gdzie się znajduje. Wykrycie cienia jest akcją mechaniczną. Aby wycelować w dostrzeżony cień, należy posiadać minimum poziom I zdolności talentu celności.

Udany atak na cień nie niweluje efektu jego umiejętności, ale powoli ją odkrywa. Po trzech udanych atakach próg, który osiągnęła postać cienia, spada o jeden. Każdy następny udany atak zbija ją o kolejny jeden poziom.

Uwaga! Z powyższych mechanik można zrezygnować w prywatnych wątkach za zgodą obydwu graczy, jednak nie należy prowadzić rozgrywek jej zaprzeczających.




Spis postaci:

  1. Cecil Fogarty
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej