Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Księga duchów

Jedne przyjazne, inne krwiożercze - duchy potrafią uprzykrzyć życie magicznym mieszkańcom Hellridge. Chociaż nie wszystkie są świadome swojej śmierci, ich obecność na ulicach miasta bywa problemem również dla niemagicznych, którzy, chociaż nie mogą ich zobaczyć, mogą odczuć niepokój i przerażający chłód wokół nich. Nad duchami są w stanie zapanować jedynie medium. Poniżej znajduje się spis najbardziej znanych duchów w Hellridge



Burmistrz

Były burmistrz miasta w XIX wieku został zlinczowany i wkrótce zabity przez swój lud ze względu na reformy, które usiłował wprowadzić na tych ziemiach, tworzące z niego niemalże dyktatora. Mieszkańcy Saint Fall szybko dostrzegli, czego próbuje on dokonać i po wielu dniach protestów weszli do ratusza, gdzie zabili swojego uzurpatora. Od tamtej pory pokutujący duch objawia się wszystkim następnym burmistrzom jako tęgi, elegancko ubrany mężczyzna i prześladuje ich, aby nigdy nie próbowali, podobnie jak on, wprowadzać reform nieprowadzących do dobrobytu miasta.

Opętanie

To typowy polityk, który własnym słowem jest w stanie zdziałać więcej niż czynem. Znamienita znajomość prawa prowdzi do tego, że każda dyskusja z nim może zakończyć się ogromną migreną. Opętana ofiara zyskuje bonus +10 do charyzmy przez cały czas trwania opętania. Z pomocą medium duch jest w stanie wywoływać efekt niemalże hipnotyczny na inne ofiary.
Próg przywołania przez medium: 30
Poziom siły woli: I



Czerwony karzeł

Niegdyś służący rodziny Williamson. Na początku XX wieku zakochał się w swojej pracodawczyni - Ethel Williamson - której nie odstępował nawet na krok. W wyniku pojawiających się plotek jakoby można, starsza pani miała romans ze swoim pachołkiem, został on wydalony z pracy i pozbawiony możliwości widywania swojej miłości. Wkrótce Czerwony Karzeł powiesił się, nie mogąc bez niej żyć.

Opętanie

Czerwony karzeł wykańcza swoje ofiary lamentem. Szczególnie upodobał sobie kobiety po 40 roku życia. W głowie ofiary rozlega się przerażający dźwięk, który wkrótce prowadzi do szaleństwa. Ofiara w każdej turze trwania opętania otrzymuje -10 punktów życia psychicznych.
Próg przywołania przez medium: 55
Poziom siły woli: II



Dzieciobójczyni

Spacerując nocą po parkach, można usłyszeć zwyczajne miejskie odgłosy, to zawyje syrena karetki, to pijaczek zaśpiewa. Należy jednak dobrze wytężyć słuch, aby usłyszeć wołanie matki do córki. Ma złamany głos, pytający i niepewny, ale natarczywy. To głos dzieciobójczyni. Zwyrodniałej morderczyni, która we własnym szaleństwie nie wierzy w zbrodnię, której samodzielnie dokonała na swojej kilkuletniej córeczce. Nie może pogodzić się z jej stratą.

Opętanie

Dzieciobójczyni jest wyjątkowo przerażającym duchem, który w swoim szaleństwie pozbawiony jest skrupułów. Odpowiednio sprowokowana przez medium robi wszystko, żeby wykończyć swoją ofiarę i dokona każdej zbrodni, aby ostatecznie ją zabić. Gdy w pobliżu znajdzie się dziecko, opętany przez dzieciobójczynie nie powstrzyma się przed próbami skrzywdzenia malca. Dzieciobójczyni zabiera co turę 20 punktów życia swojej ofierze.
Próg przywołania przez medium: 75
Poziom siły woli: III



Freddy Krueger

Freddy w ostatnim roku zyskał znaczną popularność, której nie jest do końca świadomy, lub która go nie obchodzi. To przerażający duch Hellridge, którego jedynym celem jest śmierć. Może przenikać przez warstwy jawy i snu. Mężczyzna o poparzonej twarzy, w poszarpanym charakterystycznym swetrze w czarno-czerwone pasy zawsze nosi skonstruowane przez siebie rękawice z długimi ostrzami, którymi zabija.

Opętanie

Panowanie nad Freddym Kreugerem graniczy z cudem, a ten opętując ofiarę, zsyła na nią niemal pewną śmierć. W umyśle ofiary wywołuje serię koszmarów, w których ta próbuje popełnić samobójstwo pierwszym lepszym ostrym przedmiotem, jaki ma w pobliżu. Jak to zwykle bywa w jego przypadku - koszmary zaczynają przenikać do świata i jeśli tylko w pobliżu człowieka znajdzie się nóż - można być pewnym, że ten go na sobie użyje. Jeśli nie - czarownikowi za narzędzie zbrodni przeciw sobie będą służyć choćby paznokcie. Te wbijane z niezwykłą siłą w ciało, zabierają 10 punktów życia z każdą turą. Dodatkowo samo opętanie Freddy'ego zabiera 50 punktów psychicznych życia w momencie opętania.
Próg przywołania przez medium: 90
Poziom siły woli: III



Helen Cook

Uboga mieszczka to duch Helen Cook, która przybyła do miasta w XVIII wieku w poszukiwaniu swojego kochanka, który uwiódł ją w Nowym Jorku. Łączyła ją z paniczem Overtone wyjątkowa zażyłość, której owocem była trójka małych dzieci. Overtone wracając do rodzinnego domu, postanowił zgodnie z wolą rodziny wziąć za żonę przedstawicielkę któregoś z rodów Kręgu i porzucił młodą Cook. Gdy ta pojawiła się w mieście, wszystkie pieniądze, jakimi miał zapłacić za wesele, przeznaczył dla niej, aby nie psuła mu więcej krwi. Kochanka przyjęła tę sumę i zamieszkała w Dolinie wraz z dziećmi, prowadząc wystawne i kolorowe życie. Zmarła zadźgana przez ojca swoich dzieci.

Opętanie

Wiecznie zirytowana kobieta, która ma głębokie poczucie niesprawiedliwości, jaka ją dotknęła, zadedykowała swoje martwe życie, aby wykończyć mężczyzn zdradzających swoje oblubienice. Z tego powodu najchętniej opętuje mężczyzn, w których głowie wywołuje wizje, że nigdy nie będą oni kochani oraz stracą wszystko. Wizje zabierają -10 punktów psychicznych co turę.
Próg przywołania przez medium: 55
Poziom siły woli: II



Kusicielka

Legendę o miejskiej kusicielce znają nawet niemagiczni - choć nigdy nie mieli szansy zobaczyć jej na własne oczy. Według nich do miejscowego chrześcijańskiego kościoła sam Lucyfer wysłał piękną młódkę, która miała kusić żonatych mężczyzn swoją urodą i prowadzić do ich zdrady małżeńskiej. Pod postacią biednej i spragnionej młodej kobiety kusiła wiernych, a wkrótce w kościele zaczął panować grzech i występek. Gdy zepsucie sięgało zenitu, zjawiły się tam diabły, które zniszczyły piękny ołtarz, omyłkowo zabijając także Kusicielkę.

Opętanie

Duch pod postacią młodej kobiety uwielbia igrać ze wszystkimi swoimi ofiarami (nie tylko płci męskiej). Opętując takową, prowadzi do jej niemoralności i zepsucia, a ta wkrótce ma ochotę rozbierać się, tańczyć i kusić swoją postacią wszystkich zebranych, co jakiś czas przerywając podrywy słodkim zalotnym śmiechem.
Próg przywołania przez medium: 35
Poziom siły woli: I



Linoskoczek

Akrobata od najmłodszych lat pracował w miejscowym cyrku, gdzie wyspecjalizował się w chodzeniu na linie na wysokości. Prywatnie był on wyjątkowo wrednym typem, który w ramach rozrywki rozciągał linę pomiędzy najwyższymi budynkami i rzucał stamtąd butelkami, psim łajnem i kamieniami w przechodniów, nigdy jednak nie został wykryty. Marząc o sławie, zdecydował się na brawurowy numer, gdzie ku uciesze zebranych spacerował na linie pomiędzy wieżami miejscowego kościoła. Niestety jego noga przekrzywiła się i zleciał na ziemię, ginąc na miejscu. Policja dopiero po jego śmierci rozwiązała zagadkę spadających z nieba prowizorycznych ładunków.

Opętanie[/size]

Nikczemny duch nawet po śmierci nie stracił swojej pasji do robienia ludziom psikusów. Jest jednak cichy i wyjątkowo gibki, ma tendencje do kompletnego milczenia, przez co jego ofiara nie jest w stanie wypowiedzieć ani jednego słowa, dopóki nie uwolni się z opętania. W tym czasie ofiara uzyskuje bonus +20 do statystyki zdolności sprawności.
Próg przywołania przez medium: 80
Poziom siły woli: III



Mściwy Overtone

Panicz Overtone został skazany na śmierć poprzez powieszenie w XVIII wieku. Zadźgał byłą kochankę, z którą miał trójkę dzieci, pożerany przez paranoję, że ta wyda ich sekret. Sławetna Helen Cook po przyjęciu ogromnej sumy pieniędzy od swojego kochanka zdecydowała się zostać w St. Fall i prowadzić tu huczne i wystawne życie. Niestety nie pocieszyła się nim zbyt długo.

Opętanie

Rozsierdzony duch młodego mężczyzny, który nienawidzi kobiet, do tego stopnia, że każdą z nich próbuje ukarać za przewiny swojej kochanki. Opętuje jedynie kobiety, którym w momencie opętania odbiera 30 punktów życia.
Próg przywołania przez medium: 65
Poziom siły woli: II



Robotnik

Pracując przy budowie wieży miejscowego kościoła, spadł z wysokości, ginąc na miejscu. Osierocił on dwójkę małych dzieci, za którymi bardzo tęskni.

Opętanie

To nieszkodliwy duch, który z własnej woli nie krzywdzi ludzi. Nienawidzi on jednak wysokości więc sprowokowany lub pod wpływem medium, wciąga swoje ofiary pod ziemie. Wciągnięcie przez ziemię przez Robotnika trwa minimum 2 tury, po których ofiara otrzymuje obrażenia -20 co turę do duszenia się.
Próg przywołania przez medium: 70
Poziom siły woli: II



Rudy Karzeł

Przez lata był główną maskotką miejskiego irlandzkiego pubu. Niestety, pijaczyny oprócz ciągłego nagabywania go i wyśmiewania, często traktowały przebranego za leipreachána za popychadło, kopiąc go i plując na niego, traktując gorzej niż zwierzę. Mężczyzna w ramach zemsty zaczął więc podtruwać ich, do piwa i whisky dolewając magicznych mikstur wykręcających ich wnętrzności, gdy tylko wrócili do domu. Skazany na karę dożywotniego więzienia uciekł z niego niezauważony, przemykając między nogami strażników. Legenda głosi, że niedługo później popełnił samobójstwo poprzez zażycie tej samej trucizny, którą podawał swoim ofiarom.

Opętanie

Wyjątkowo nieprzyjemny i nikczemny duch Rudego Karła jest uosobieniem wszystkiego tego, co można nazwać złośliwym. Jego główną motywacją jest napsucie ludziom krwi. Dosłownie. Swoim ofiarom zatruwa organizm, w czego efekcie stają się apatyczne i bezsilne. W momencie opętania zabiera 35 punktów życia.
Próg przywołania przez medium: 50
Poziom siły woli: II



Skarbczyk

Duch jednego ze skarbników doliny pracujący bezpośrednio z burmistrzami przez blisko 50 lat w XVIII wieku. Nigdy nie był doceniany za swoją pracę przez panujących burmistrzów i na starość postanowił szybko wzbogacić się, okradając miejski skarbiec. Został złapany na tym uczynku i skazany na karę więzienia, gdzie wkrótce umarł.

Opętanie

To starszy wredny meżczyzna, któremu zależy jedynie na kosztownościach i szybkim wzbogaceniu się. Na swoje ofiary kradzieży upatruje postacie o statusie minimum zamożnym. Opętana ofiara czuje niepohamowaną ochotę zabrać wszystkim postaciom obecnym w wątku (z wykluczeniem medium) ich cenny przedmiot, nawet kosztem swojego życia lub zdrowia.
Próg przywołania przez medium: 35
Poziom siły woli: I



Śpiąca królewna

Duch młodej dziewczyny, która zasnęła i nigdy się już nie obudziła. Dokładne powody jej śmierci nie są znane, a sama zdaje się w ogóle nie zauważać faktu, że jej ciało jest na półprzeźroczyste. Najczęściej można zobaczyć ją drzemiącą na kamieniach lub ławkach albo przechadzającą się po Deadberry - zawsze ziewając.

Opętanie

Jest raczej niegroźna i rzadko kiedy lubi sprowadzać na swoje ofiary nieszczęście, przy czym równocześnie jest na tyle leniwa, że nie ma ochoty walczyć z wolą medium - często poddając mu się całkowicie. W osobach, które opęta, wywołuje natychmiastową potrzebę snu i ostatecznie w drugiej turze opętania ofiara zwyczajnie zasypia - choćby na stojąco.
Próg przywołania przez medium: 40
Poziom siły woli: I



The Watchmaker

Z zegarem na miejskim ratuszu wiąże się pewna legenda. Niedługo po tym, gdy został tam zawieszony piecze nad nim sprawował The Watchmaker (którego prawdziwe imię i nazwisko obecnie nie jest znane), który zamiast doglądać urządzenia i je konserwować, wszczynał pijackie burdy. Nic dziwnego, że mieszkańcy odetchnęli z ulgą na widok jego klepsydry. Niestety duch mężczyzny po śmierci stał się jeszcze gorszy i kompletnie rozregulował mechanizm zegara. Jeszcze przez długie lata, zanim nie wymieniono całego mechanizmu na nowoczesny, nie można było dojść, która to godzina właściwie wybiła.

Opętanie

To zwykle podpity mężczyzna, który wyjątkowo złośliwie lubi obchodzić się z czasem. Swoją ofiarę mami na tyle, że ta nie jest w stanie stwierdzić czy minęła właśnie jedna sekunda, czy cały rok. Dla zabawy przyspiesza i spowalnia wskazówki zegarów. Ofiara ma nie tylko problemy z rozróżnieniem rzeczywistości, ale także może szybko się postarzeć, dlatego niektórzy ludzie, którzy uwolnili się spod jego opętania, mają całkowicie pomarszczone twarze i siwe włosy.
Próg przywołania przez medium: 60
Poziom siły woli: I



Widmowy zakonnik

Pewnego razu do celi zakonnej w jednym z okolicznych kościołów ktoś zapukał. Mnich przerwał modlitwę i otworzył drzwi, jednak nikogo tam nie zobaczył. Kiedy wyjrzał na tonący w mroku korytarz, w głębi dojrzał niewyraźną oddalającą się sylwetkę. Następnego dnia w mieście wybuchł wielki pożar, który strawił część drewnianej zabudowy. Mówi się, że owo pukanie miało być ostrzeżeniem, a sprawcą całego zamieszania jest Widmowy zakonnik, który w młodości służył w inkwizycji. Podobno mordował on niezależnie od oskarżeń, spełniając w ten sposób swoje chore żądze.

Opętanie

To mężczyzna w habicie o bardzo bladej i nieprzyjemnej twarzy, rzadko kiedy pokazujący się naocznie. Wywołuje on w ofierze nieprzyjemne dreszcze i głębokie poczucie niepokoju, a także zimna. Co turę zabiera swojej ofierze 15 punktów żywotności w wyniku odmrożeń.
Próg przywołania przez medium: 60
Poziom siły woli: II



Żongler bez głowy

Występujący w XIX wieku na ulicach miasteczka żongler był członkiem objazdowego cyrku. W trakcie jednego z pokazów na głównej ulicy zbliżał się kulminacyjny moment, w którym to żonglować miał ostrymi nożami. Pech chciał, że rozproszony śmiechem, źle wyrzucił jedno z ostrzy, które odleciało w bok i wbiło się wprost w serce siedzącego w pierwszym rzędzie młodzieńca, młodego panicza Warwicka Verity. Zrozpaczony ojciec nie był w stanie odpuścić żonglerowi winy i ciągnąc go przed sąd, wywalczył karę śmierci poprzez dekapitację. Od tamtej pory żongler błąka się po mieście, żonglując pomiędzy nożami własną głową.

Opętanie

Złośliwy i nieprzyjazny duch, który nie potrafi pogodzić się z własną winą. Żywi głęboką nienawiść do młodych mężczyzn przed 25 rokiem życiem i nigdy nie pozwoli sobie na opętanie takiego, za to chętnie obierze go za cel. Specjalizuje się w iluzji. Przez cały czas trwania opętania jego ofiara musi rzucać kością k6. W przypadku wyrzucania k1 - jest zmuszona żonglować, czym popadnie.
Próg przywołania przez medium: 25
Poziom siły woli: I
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej