Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

ZATRZAŚNIĘTE CZARY

Do wyjątkowo trudnej sztuki należy tak zwane zatrzaskiwanie czarów. Dla wielu zatrzaśnięty czar jest symbolem ostatniego ratunku, ale sprytni czarownicy wykorzystują je w pojedynkach lub nawet życiu codziennym, jako element zaskoczenia. W praktyce polega ono na umieszczeniu danego rodzaju mocy w pentaklu, aby w późniejszym czasie użyć go bez potrzeby ponownego skupienia mocy. Powszechnie zatrzaskiwanie czarów nie wzbudza większych emocji, a właściwie stało się dość praktycznym elementem kultury czarowników, którzy w razie niespodziewanej sytuacji, gdzie może dojść do wykrycia ich przez niemagicznych, są w stanie użyć swojej mocy niezauważalnie.
W praktyce zatrzaśnięcie czaru w pentaklu wymaga nie tylko skupienia, ale także odpowiedniego czasu przygotowania. Co do zasady nie istnieje potrzeba łączenia żadnych składników z pentaklem, aby zamknąć w nim odpowiedni czar, ale sam proces powinien być wykonywany w spokoju, ciszy i pełnym skupieniu, aby do pentakla nie wkradła się niepożądana magia.

Zatrzaskiwanie czarów dzielimy na dwie grupy. Pierwsza to czary z księgi, które istnieją i których inkantacja jest znana. Drugi to tworzenie własnego czaru o określonym działaniu, który następnie zostanie zamknięty w pentaklu. W przypadku tego drugiego proces zatrzaskiwania mocy w pentaklu jest znacznie prostszy niż nadawanie mu odpowiedniej inkantacji, dlatego czarownicy parający się teorią magii najczęściej w ten sposób ćwiczą swoje talenty naukowe.
Co do zasady w pentaklu można zatrzasnąć każdy czar z księgi czarów oznaczony poziomem średniozaawansowanym lub niższym. W przypadku poziomu podstawowego czaru wymagany jest minimum I poziom zdolności wiedzy teorii magii, a w przypadku poziomu czaru średniozaawansowanego - jest to poziom II.

ZATRZASKIWANIE CZARÓW AUTORSKICH


Aby zatrzasnąć czar, który nie jest dostępny w księdze czarów, wymagana jest nie tylko rozbudowana wiedza z teorii magii na poziomie III, ale także odpowiednia kreatywność gracza. Z konkretnym i opracowanym pomysłem na czar należy zgłosić się do któregoś z Mistrzów Gry, a następnie ten informuje gracza, czy takowy czar jest możliwy do zamknięcia w pentaklu, a także określa jego próg sukcesu. W tym przypadku również, aby go pokonać, należy zsumować swoją statystykę magii powstania z rzutem kością k100. Niektóre autorskie czary mogą wymagać dodatkowej wiedzy ujętej w katalogu zdolności.
[ukryjedycje]


Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Sty 17, 2023 3:52 pm, w całości zmieniany 3 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

MECHANIKA ZATRZASKIWANIA CZARÓW

Niezależnie od tego, czy zatrzaskiwany czar znajduje się w księdze czarów, czy jest on autorskim pomysłem postaci - obowiązuje ta sama mechanika zatrzaskiwania czaru. Całą swoją moc należy skupić na umieszczeniu konkretnego efektu w pentaklu, a następnie dokonać rzutu kością k100, do którego należy dodać swoją statystykę magii powstania. W przypadku pokonania progu określonego przy konkretnym czarze lub nadanego przez Mistrza Gry, zatrzaśnięcie czaru uważa się za udane. Zamknięcie czaru z danej dziedziny magicznej wymaga jego znajomości, a to znaczy - postać musi mieć możliwość rzucenia podobnego czaru na fabule i posiadać odpowiedni poziom danej dziedziny magicznej, aby tego dokonać.
Do rzutu kością k100 należy dodać jedną kość k3, która odpowiada za liczbę możliwych użyć czaru w trakcie gry. W przypadku, w którym rzut kością k100 się nie powiódł kość k3 należy zignorować.
Powodzenie lub niepowodzenie należy zgłosić w odpowiednim temacie w aktualizacjach dopisania aktualizacji przedmiotu do ekwipunku postaci. Analogicznie, w przypadku użycia zatrzaśniętego czaru w wątku należy zgłosić ten fakt w odpowiednim dziale celem zaktualizowania przedmiotu.

W jednym momencie w pentaklu można zatrzasnąć tylko jeden czar. Aby oczyścić pentakl z czaru, należy go rzucić, skupiając całą swoją moc na tym przedmiocie. Użycie takiego czaru jest akcją, ale nie wymaga kolejnego rzutu kością na powodzenie. Po oczyszczeniu pentaklu można niemal natychmiastowo zakląć w nim inny czar.
W przypadku czarów autorskich gracz może samodzielnie opisać działanie czaru uzgodnione wcześniej z Mistrzem Gry lub, w przypadku wątków z udziałem Mistrza Gry - to on informuje postacie o efekcie czaru.

Ochrona przed zatrzaśniętym czarem jest tożsama z ochroną przed innymi czarami.
W przypadku zatrzaśnięcia czaru z zakresu magii iluzji, gdzie zatrzaśnięcie go przekroczy moc równą 120, czar wywołuje ten sam efekt wraz z fizycznymi jego następstwami.

Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej