ZATRZAŚNIĘTE CZARY
Do wyjątkowo trudnej sztuki należy tak zwane zatrzaskiwanie czarów. Dla wielu zatrzaśnięty czar jest symbolem ostatniego ratunku, ale sprytni czarownicy wykorzystują je w pojedynkach lub nawet życiu codziennym, jako element zaskoczenia. W praktyce polega ono na umieszczeniu danego rodzaju mocy w pentaklu, aby w późniejszym czasie użyć go bez potrzeby ponownego skupienia mocy. Powszechnie zatrzaskiwanie czarów nie wzbudza większych emocji, a właściwie stało się dość praktycznym elementem kultury czarowników, którzy w razie niespodziewanej sytuacji, gdzie może dojść do wykrycia ich przez niemagicznych, są w stanie użyć swojej mocy niezauważalnie.W praktyce zatrzaśnięcie czaru w pentaklu wymaga nie tylko skupienia, ale także odpowiedniego czasu przygotowania. Co do zasady nie istnieje potrzeba łączenia żadnych składników z pentaklem, aby zamknąć w nim odpowiedni czar, ale sam proces powinien być wykonywany w spokoju, ciszy i pełnym skupieniu, aby do pentakla nie wkradła się niepożądana magia.
Zatrzaskiwanie czarów dzielimy na dwie grupy. Pierwsza to czary z księgi, które istnieją i których inkantacja jest znana. Drugi to tworzenie własnego czaru o określonym działaniu, który następnie zostanie zamknięty w pentaklu. W przypadku tego drugiego proces zatrzaskiwania mocy w pentaklu jest znacznie prostszy niż nadawanie mu odpowiedniej inkantacji, dlatego czarownicy parający się teorią magii najczęściej w ten sposób ćwiczą swoje talenty naukowe.
Co do zasady w pentaklu można zatrzasnąć każdy czar z księgi czarów oznaczony poziomem średniozaawansowanym lub niższym. W przypadku poziomu podstawowego czaru wymagany jest minimum I poziom zdolności wiedzy teorii magii, a w przypadku poziomu czaru średniozaawansowanego - jest to poziom II.
ZATRZASKIWANIE CZARÓW AUTORSKICH
Aby zatrzasnąć czar, który nie jest dostępny w księdze czarów, wymagana jest nie tylko rozbudowana wiedza z teorii magii na poziomie III, ale także odpowiednia kreatywność gracza. Z konkretnym i opracowanym pomysłem na czar należy zgłosić się do któregoś z Mistrzów Gry, a następnie ten informuje gracza, czy takowy czar jest możliwy do zamknięcia w pentaklu, a także określa jego próg sukcesu. W tym przypadku również, aby go pokonać, należy zsumować swoją statystykę magii powstania z rzutem kością k100. Niektóre autorskie czary mogą wymagać dodatkowej wiedzy ujętej w katalogu zdolności.