Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

MECHANIKA POJEDYNKÓW

Pojedynki na forum są integralną częścią mechaniki, z którą każdy gracz biorący w nich udział, powinien się zapoznać. Nie wszystkie pojedynki podlegają arbitrażowi Mistrza Gry, najczęściej gracze, korzystając z mechaniki pojedynków, będą w stanie samodzielnie odnosić się do swoich akcji. Pojedynkujący się, jeśli prowadzą pojedynek towarzyski i niezwiązany z główną fabułą forum, mogą odejść od tej mechaniki z zachowaniem zasad logiki, ale nie w sposób przeczący jej. W innym wypadku należy przestrzegać zasad mechanicznych.

Pojedynki dzielą się na pojedynki magiczne i niemagiczne oraz z użyciem broni palnej. W każdym przypadku obowiązuje zbiór wspólnych reguł.

PRZEBIEG WALKI

W trakcie trwania walki w poście można podjąć jedną akcję mechaniczną. Akcja mechaniczna to: atak, obrona, unik, wypicie eliksiru, odpalenie kadzidła, wypuszczenie demona, skorzystanie z przedmiotu, poruszanie się na dalekie odległości. Rzucenie rytuału będzie liczone jako 4 akcje mechaniczne, ale Mistrz Gry może zdecydować o obniżeniu tej wartości w konkretnych przypadkach.

W trakcie pojedynku obowiązuje zasada naprzemienności tur z uwzględnieniem poziomu zdolności szybkości. Pojedynek rozpoczyna postać o wyższym poziomie szybkości. W przypadku równych poziomów szybkości należy dokonać rzutu kością k10. Wygrywa postać, której suma uzyskanych punktów jest wyższa. Od tej zasady można odejść, uwzględniając czynniki zewnętrzne (jak atak z zaskoczenia, sen postaci atakowanej itp.).

Na 1 turę przypada użycie 1 akcji przez postać.

Postać A rozpoczynająca atak wybiera zaklęcie lub typ ciosu i opisując dokładnie swoje zamiary w poście, wykonuje akcje, korzystając z systemu rzucania zaklęć, walki wręcz lub broni palnej.
W przypadku powodzenia postać B broni się, korzystając z zaklęć obronnych lub uniku. Postać B może zrezygnować z obrony na rzecz ataku lub innej akcji mechanicznej.
W przypadku powodzenia obrony postać B rozpoczyna atak i kolejne tury dzieją się analogicznie.
W przypadku niepowodzenia ataku postaci A postaci B przysługują 2 akcje, które może wykorzystać na podwójny atak lub 2 inne akcje.
W przypadku niepowodzenia obrony postaci B otrzymuje ona odpowiednie obrażenia, a następnie wykonuje swój atak.
Tury dzieją się dalej aż do nokautu, unieszkodliwienia przeciwnika, pozbawienia go wszystkich punktów życia, przerwania pojedynku lub innego zdarzenia uniemożliwiającego swobodne pojedynkowanie się.
Jedną turę liczymy jako atak postaci A oraz obronę postaci B (i analogicznie dalej).

W każdym wypadku można zrezygnować z ataku i obrony na rzecz innej akcji mechanicznej.

W przypadku pojedynków grupowych obowiązują wymienione wyżej zasady z tą różnicą, że atak może wykonać dowolna postać na dowolną postać.

W przypadku posiadania zdolności szybkości na poziomie III można jeden raz na trzy tury tuż po udanej obronie wykonać dodatkową akcję.

OGRANICZENIE WIDOCZNOŚCI

W przypadku rzucania zaklęć, zadawania ciosów lub oddawania strzałów w sytuacji, w której postać ma ograniczoną widoczność (ślepota, gęsta mgła, całkowita ciemność itp.) postać otrzymuje karę -40 do rzutów kością k100 na akcje, które wymagają celowania w przeciwnika. Każdy poziom celności niweluje tę karę o 10.



[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Sty 24, 2023 4:36 pm, w całości zmieniany 2 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

POJEDYNKI MAGICZNE

Do podstawowego systemu pojedynków na forum wliczają się pojedynki magiczne. Obowiązuje w nich stała mechanika pojedynków oraz mechanika rzucania zaklęć.
W trakcie magicznego pojedynku korzystać można ze wszystkich rodzajów magii, a jedynymi ograniczeniami jest mechanika pojedynków, opis zaklęcia oraz wyobraźnia gracza. W systemie magicznych pojedynków nie istnieje pojęcie tak zwanej many lub ograniczenia energii magicznej, jednak w trakcie wątku z Mistrzem Gry może on powołać się na zmęczenie postaci, ograniczając czas trwania pojedynku.

UNIK PRZED ZAKLĘCIEM

Aby fizycznie uniknąć czaru celowanego w postać, należy zastosować się do mechaniki uniku.
Unikać można tylko zaklęć do poziomu III, których moc wynosi nie więcej niż 100 i tylko w sytuacji, w której statystyka szybkości postaci unikającej wynosi minimum I. Aby sprawdzić powodzenie uniku, należy rzucić kością k100, a następnie dodać wartość statystyki sprawności i modyfikator za poziom szybkości. Sukces uniku wynosi 100.

PRZYJMOWANIE ZAKLĘCIA ZA INNĄ POSTAĆ

Jest możliwe przyjęcie na siebie zaklęcia celowanego w inną postać, o ile postać znajduje się w trajektorii lotu zaklęcia. W przypadku, w którym postać ma zdolność szybkości na poziomie minimum II i jest w stanie pokonać dzielącą go od innej postaci odległość, należy rzucić kością k100, a następnie dodać wartość statystyki sprawności i modyfikator za zdolność szybkości. Sukces przyjęcia na siebie czaru jest wtedy, kiedy otrzymana wartość jest równa lub przekracza moc zaklęcia.  

[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Pon Sty 23, 2023 4:42 pm, w całości zmieniany 2 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

POJEDYNKI WRĘCZ

Na forum istnieje również mechanika pojedynków stosowana w przypadku walki wręcz. Opiera się ona na ogólnej mechanice pojedynków, jednak największe znaczenie odgrywają w niej statystyka sprawności i zdolność walki wręcz.

WYPROWADZANIE CIOSU

Aby wyprowadzić cios, należy w poście wskazać jego typ, a także miejsce celowania oraz rzucić kością k100 i zsumować wynik ze statystyką sprawności i ewentualnym modyfikatorem za poziom zdolności walki wręcz, oraz w tym samym rzucie wykonać rzut kością k20. W przypadku niepowodzenia rzutu na określony w poście typ ciosu uważa się go za chybiony. Aby poznać obrażenia, które niesie cios, należy do statystyki sprawności dodać wartość otrzymaną na kości k20. Rozróżniamy trzy rodzaje ciosów, dostępne w tabeli niżej, gdzie S wynosi wartość statystyki sprawności postaci.

PrógEfektObr
30cios lekki, porównywalny siłą do kuksańca, dźgnięcia palcem, klapsa(S + k20) / 2
55cios średni, porównywalny siłą do uderzenia pięścią, kopnięcia — dostępny na minimum I poziomie walki wręczS + (k20 / 2)
85cios mocny, porównywalny siłą do złamania komuś kości, zaatakowania twardym przedmiotem — dostępny na minimum II poziomie walki wręczS + k20


W przypadku niepowodzenia ciosu kość k20 należy zignorować.

UNIK PRZED CIOSEM

Aby uniknąć ciosu, należy wykonać rzut kością k100, a do otrzymanego wyniku dodać wartość punktową statystyki sprawności i dodatkowe modyfikatory za szybkość. Ponadto, aby uniknąć ciosu od postaci posiadającej III poziom w walce wręcz, należy posiadać minimum I poziom szybkości.

TypUnik
cios lekki40
cios średni55
cios mocny70


Przed atakiem wręcz można obronić się również czarami, jednak próg zaklęcia, które ma zostać użyte w trakcie trwania zwarcia (w następnej turze po celnym i nieobronionym ciosie) wzrasta o 15.

W trakcie pojedynków wręcz, jeśli postać posiada minimum II poziom zdolności walki wręcz, może korzystać z przedmiotów dostępnych w sklepiku Mistrza Gry, takich jak noże.

[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Czw Mar 30, 2023 1:32 pm, w całości zmieniany 8 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

POJEDYNKI Z BRONIĄ PALNĄ

Z racji popularności broni palnej w USA, na forum obowiązuje mechanika oddawania strzału, a także walki bronią palną. Aby korzystać z broni palnej w pojedynkach, należy posiadać ją w swoim ekwipunku. Wyciągnięcie i naładowanie broni jest akcją. Postać może zabrać ze sobą do wątku naładowaną wcześniej broń.

Aby oddać strzał, należy w poście wskazać miejsce celowania oraz rzucić kością k100 i zsumować wynik ze statystyką talentu i ewentualnym bonusem za poziom celności. Próg potrzebny do pokonania określony jest w poniższej tabeli, zgodnie z celem strzału. Strzały oddane bez wskazania miejsca celowania będą traktowane jak strzały oddane w losowe miejsce.

PrógMiejsce celowania
45brzuch, plecy lub pośladki
65ramiona, uda
85łydki, stopy, przedramiona lub dłonie
100serce, lub głowa (wymagany poziom III celności)


Progi należy zignorować, jeśli ofiara znajduje się w niedalekiej odległości i pozostaje w bezruchu.

Każdy strzał z broni palnej zabiera 10 punktów życia powierzchniowych i 30 wewnętrznych. Strzał celowany w głowę albo serce ofiary uśmierca ją od razu.

Aby uniknąć lecącej w swoją stronę kuli, należy wykonać rzut kością k100, a do otrzymanego wyniku dodać wartość punktową statystyki sprawności i dodatkowe modyfikatory (szybkości lub gibkości), a także posiadać minimum I poziom zdolności szybkości. Unik uważa się za udany, jeśli zsumowany wynik jest równy bądź przekracza 80. Aby uniknąć strzału od postaci posiadającej poziom III celności, należy posiadać minimum II poziom zdolności szybkości.
Przed kulami można się też obronić odpowiednimi czarami dostępnymi w księdze czarów.


Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej