Kontakt niewerbalny
Kontakt niewerbalny to nic innego jak przekaz sformułowanych w słowa myśli do umysłu ofiary. Sztuka jest przez wielu wykorzystywana na sojusznikach, aby ostrzegać ich przed niebezpieczeństwem, ale istnieją jednostki, które stosują ją dla własnych chorych pobudek, takich jak rozpętywanie we wrogach powolnego szaleństwa, a nawet podawanie się za Lucyfera lub Lilith i zachęcanie innych do wykonywania poleceń. Najbardziej wybitne jednostki są w stanie w ten sposób kontaktować się z nawet kilkoma osobami naraz.
Telepaci są w stanie porozumiewać się ze sobą niemalże od razu, posiadając chłonne umysły i zdając sobie sprawę ze sposobu działania tej umiejętności. W historii znamy kilka przypadków kochanków z dwóch wrogich sobie rodów, którzy w ten sposób mogli spędzać ze sobą czas i umawiać się na potajemne schadzki.
Do nawiązania kontaktu pomiędzy telepatą a ofiarą najczęściej będzie dochodzić w jednej lokacji, ale najbardziej doświadczeni praktycy mogą zdecydować się na wyjście poza ten obszar. W takim wypadku należy znać ofiarę na tyle, by móc przypomnieć sobie jej wygląd, ogólną aurę i tym podobne.
Nie istnieje możliwość nawiązywania kontaktu telepatycznego z nieznajomymi poza obrębem jednej lokacji.
W przypadku wątków z Mistrzem Gry, spisaną wiadomość należy wysłać w wiadomości prywatnej
przed wykonaniem rzutu kością k100. Mistrz Gry w przypadku powodzenia edytuje post telepaty i umieszcza tam spisaną wcześniej wiadomość.
Rozpoczęcie takiego kontaktu w głowie ofiary
wymaga rzutu kością k100, do którego dodaje się statystykę magii iluzji i ewentualne modyfikatory. Wymagany próg jest zależny od czynników opisanych w poniższej tabeli. Modyfikatory należy dodać do siebie, żeby określić wymagany próg:
Czynnik | Modyfikator |
---|
Długość wiadomości: | |
do 15 słów | + 70 |
od 16 do 30 słów | + 90 |
od 31 słów | + 110 |
Modyfikacja głosu: | |
w obrębie tej samej płci | + 10 |
w obrębie innej płci | + 20 |
użycie głosu należącego do ofiary | + 30 |
użycie niezidentyfikowanego demonicznego głosu | + 30 |
Liczba ofiar: | |
1 osoba | + 5 |
2 osoby | + 30 |
3-4 osoby | + 60 |
więcej niż 4 osoby | + 80 |
Poziom magii iluzji telepaty: | |
II | - 5 |
III | - 20 |
IV | - 40 |
Poziom siły woli telepaty: | |
II | - 5 |
III | - 10 |
IV | - 25 |
Inne: | |
kontakt poza lokacją | + 35 |
kontakt poza subforum | + 50 |
kontakt z innym telepatą | - 60 |
Utrzymanie kontaktu
Po udanym nawiązaniu kontaktu telepatycznego można przedłużyć go o kolejne tury. Taki kontakt może trwać maksymalnie 3 tury. Przedłużenie kontaktu jest akcją. Aby określić jej powodzenie,
należy rzucić kością k100, do wyniku dodając swoją statystykę magii iluzji. Próg powodzenia przedłużenia zawsze wynosi
połowę progu nawiązania kontaktu.
Przykładowo:
Telepata posiadający 25 punktów statystyki magii iluzji (III poziom) i 10 punktów statystyki siły woli (II poziom), chce nawiązać kontakt z jedną ofiarą posiadającą II poziom siły woli. W tym celu porusza się w obrębie swojej lokacji, modyfikuje głos inny w obrębie własnej płci, a jego wiadomość ma 10 słów. Próg konieczny do powodzenia takiego kontaktu wynosi: 70 + 10 - 20 - 5, czyli 55. Telepata rzuca kością k100 i dodaje do wyniku swoją statystykę magii iluzji. Oznacza to, że każdy wynik na kości równy lub powyżej 30 będzie oznaczał powodzenie.
Telepata następnie chce przedłużyć trwanie kontaktu w następnej turze. Tym razem musi uzyskać tylko połowę progu 55, czyli 27. Ponownie rzuca kością k100, dodając do wyniku swoją statystykę magii iluzji, co oznacza, że każdy wynik na kości równy lub wyższy niż 2 będzie oznaczał powodzenie.
Telepata w kolejnej turze może po raz ostatni przedłużyć kontakt, znów korzystając z progu równego 27.
Blokowanie telepaty
Aby zablokować komunikację ze strony telepaty, wymagane jest rozpoznanie, że dochodzi do próby kontaktu niewerbalnego. Aby móc to zrobić wymagana jest
zdolność talentu percepcji na poziomie minimum III. Rozpoznanie telepatii nie jest akcją.
Aby zablokować rozpoznaną próbę kontaktu telepatii,
należy rzucić kością k100, dodając do wyniku statystykę siły woli. Próg wymagany do sukcesu jest zależny od poziomu magii iluzji telepaty. Blokada telepaty jest akcją.
poziom II
- ST 60
poziom III
- ST 85
poziom IV
- ST 110