Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Sublimacja

Sublimacja to sztuka zmiany stanu skupienia swojego ciała w mgłę. Dokładnie działanie sublimacji obejmuje przemianę w gaz, w formie obłoku, który może przemieszczać się na różne odległości w ekspresowym tempie oraz oczywiście procesy odwrotnej przemiany. Sublimaci potrafią więc nie tylko natychmiastowo unikać ataków, ale też przedostawać się do najtrudniej dostępnych regionów, przenikając przez szczeliny albo dziurki od klucza.

Najbardziej doświadczeni praktycy są w stanie poprzez odpowiednie skupienie ukształtować otrzymaną w ten sposób formę w określony kształt, który może przybierać nawet humanoidalne lub zwierzęce formy, manipulować wielkością obłoku na znacznym terenie, a także zmieniać jego kolor, wpływając bezpośrednio na magię w otoczeniu i wzmacniając potencjał magiczny objętych mgłą osób.

Sublimacja jest sztuką niezwykle skomplikowaną, ale też powszechnie nieszanowaną przez większość społeczeństwa, gdyż przez lata była kojarzona z oszustwem i igraniem z własną śmiercią. W historii zdarzało się, że jeśli w trakcie magicznego pojedynku czarownik zmieniał się w obłok mgły i uciekał, drugi bywał oskarżany o zabójstwo. Dzisiaj sublimacja, pomimo że jest szerzej znana, a zmiany zachodzące w ciele praktyka zostały opisane i zbadane, nie cieszy się dobrą opinią i kojarzona jest przede wszystkim z oszustami i szarlatanami. Równocześnie jest to umiejętność, która w kręgach Czarnej Gwardii jest bardzo ceniona i traktowana jako niezwykła przewaga nie tylko w walce, ale też śledztwie.


Spis POSTACI:

  1. Caspar Paganini
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie Sty 28, 2024 12:31 pm, w całości zmieniany 1 raz
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Mechanika

Aby wykształcić u siebie umiejętność sublimacji, należy posiadać minimum II poziom magii wariacyjnej oraz minimum II poziom siły woli. Umiejętność nie bierze się znikąd, wymagany jest odpowiedni trening oparty na ćwiczeniu woli i poznawania procesów transfiguracyjnych, a także doskonałe zaznajomienie z zawiłościami magii wariacyjnej, zaznajamiając się z jej oddziaływaniem na różnorodne otoczenie.
Aby móc korzystać z umiejętności sublimacji, należy wykupić taką umiejętność w sklepie mistrza gry, a także zastosować się do wymagań w kwestii nauki umiejętności. Umiejętność można posiadać z poziomu karty postaci, ale należy w niej uwzględnić proces nauki.

Umiejętność sublimacji mechanicznie można podzielić na dwa aspekty: przemiana w mgłę oraz formowanie mgły.

Z poniższych mechanik można zrezygnować w prywatnych wątkach za zgodą obydwu graczy, jednak nie należy prowadzić rozgrywek jej zaprzeczających.


Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Przemiana w mgłę

Przemiana w mgłę polega na bezpośrednim przejściu ciała z fazy stałej do gazowej. W praktyce oznacza ona natychmiastową przemianę w obłok, który następnie może być kształtowany w dowolnej formie i dowolnych barwach, a także na dowolnej wielkości.

Przemiana w mgłę jest akcją, a jej powodzenie jest zależne od umiejętności czarownika w zakresie magii wariacyjnej. Z jej pomocą można natychmiastowo przetransportować swoje ciało na nawet znacznie odległości, nawet w trakcie trwania potyczki i sytuacji zagrożenia życia.
Postać w trakcie przemiany w mgłę nie jest w stanie wykonywać żadnych akcji z wyjątkiem przemieszczania się. Oznacza to, że nie jest w stanie mówić, chwytać, rzucać, czarować, odprawiać rytuałów, korzystać z innych umiejętności specjalnych, umiejętności odmienności itp. Postać w trakcie przemiany jest w stanie obserwować teren w taki sposób, jakby patrzyła swoimi oczami ze środka mgły. Równocześnie nie istnieje możliwość celowania czarem w postać znajdującą się pod postacią mgły.

Aby przemienić się w mgłę, należy rzucić kością k100, a następnie do wyniku dodać swoją statystykę magii wariacyjnej i ewentualne modyfikatory. Bazowy próg przemiany w mgłę jest stały i zawsze wynosi 40.
Przed wykonaniem przemiany należy zaznaczyć, czy postać zamierza natychmiastowo przemieścić się w tej formie, a jeśli tak, to wskazać miejsce (lub lokację), do której planuje się przenieść. W przypadku powodzenia przemiany takie przemieszczenie się nie jest akcją.

Sublimacja to przemiana fazowa polegająca na bezpośrednim przejściu ciała z fazy stałej do gazowej. W praktyce oznacza ona przemianę w mgłę, która może być kształtowaną w dowolnej formie oraz w dowolnych barwach. Przez rozproszenie w ten sposób magii na większym obszarze, powstały tak obłok mgły, może wpływać na otoczenie, sojuszników i wrogów, wywołując zmiany w środowisku.

Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Formowanie mgły

Szczególnym odłamem sublimacji jest formowanie mgły pod kątem jej kształt, wielkości oraz — dla najbardziej zaawansowanych praktyków — koloru. Przyjmuje się, że podstawową formą mgły jest rzadka, półprzeźroczysta chmura obejmująca mały obszar, mniej więcej wielkości czarownika. Formowanie mgły jest sztuką wymagającą dodatkowego skupiania.

Formowania można dokonać na 3 sposoby, a wszystkie wymagają dodatkowego rzutu kością, który powinien być w wykonany w tej samej akcji, w której dochodzi do przemiany w mgłę lub w następnych z uwzględnieniem maksymalnie 3 tur po przemianie.
Co do zasady można równocześnie zmieniać kształt, wielkość oraz kolor mgły, a każdy z tych czynników jest od siebie niezależny.


KSZTAŁT MGŁY


Mgła może przybrać 3 formy. Są to: zwierzęca, humanoidalna i gęsta mgła. Aby zmienić kształt, należy w poście określić czy ma stać się ona gęstą mgłą, humanoidalną czy zwierzęcą, a następnie rzucić kością k6. Powodzenie określamy zależnie od posiadanego progu magii wariacyjnej:
II poziom
- wynik 5 lub więcej
III poziom
- wynik 4 lub więcej
IV poziom
wynik 3 lub więcej

Zwierzęca:

Kształt zwierzęcy wymaga wyboru konkretnego zwierzęcia przed dokonaniem rzutu. Przemiana w formę zwierzęcą będzie odbywać się w skali 1:1, ale z pomocą zmiany wielkości, można takową zwiększyć. Powstały ten sposób kształt zawsze ma rozmyty kształt, który jest łatwy do odróżnienia od prawdziwego obiektu.
Można wybrać dowolne zwierze, które czarownik zna, nawet jeśli widywał je tylko w telewizji albo zoo.

Humanoidalna:

Kształt humanoidalny wymaga wybory widocznych na mgle cech płciowych odpowiednich dla sylwetki męskiej lub żeńskiej, lub szczególnych jej typów (np. duży brzuch, długie włosy, brak ręki). Powstały ten sposób kształt zawsze ma rozmyty kształt, który jest łatwy do odróżnienia od prawdziwego obiektu.

Gęsta mgła:

Przybranie formy gęstej mgły może być wykorzystane do ograniczenia widoczności przeciwnika, osłonięcia sojusznika itp. W takim wypadku otrzymuje on modyfikator -40 do rzutu kością k100 na wszystkie akcje celowane (celowane czary, strzelanie, rzucanie, percepcja itp.).


WIELKOŚĆ MGŁY


Co do zasady podstawową wielkością mgły jest mały obszar, mniej więcej wielkości czarownika, który korzysta z przemiany. Praktyk jest w stanie zwiększyć objętość obłoku, otaczając nim od 1 osoby do nawet całej lokacji.
Próg sukcesu zawsze jest zależny od poziomu magii wariacyjnej praktyka. Aby określić powodzenie zwiększenia objętości mgły, należy określić wybraną objętość, a następnie rzucić kością k20 i do wyniku dodać statystykę magii wariacyjnej i ewentualne modyfikatory. Poniżej zostały określone dokładne progi potrzebne do zwiększenia objętości na daną wielkość.
1 osoba
- ST 10
do 3 osób stojących obok siebie
- ST 20
do 5 osób stojących obok siebie
- ST 30
cała lokacja
- ST 45


KOLOR MGŁY


Określanie barwy mgły jest procesem nie tylko bardzo skomplikowanym, ale też wymagającym znacznej wiedzy i doświadczenia. Kolorować mgłę mogą tylko sublimaci posiadający III poziom magii wariacyjnej. Określony kolor mgły jest w stanie bezpośrednio oddziaływać na dany rodzaj magii w otoczeniu, wzmacniając czary i rytuały obecnych tam osób, które mieszczą się w obszarze określonej wielkości mgły.
Wzmocnienie danej dziedziny magii jest zależne od dedykowanego jej koloru. Są to:
Biały
(perłowy, mleczny, kremowy) - magia anatomiczna
czerwony
(amarantowy, rdzawy, róż indyjski) - magia odpychania
fioletowy
(lawendowy, jagodowy, ametystowy) - magia wariacyjna
niebieski
(błękit, chabrowy, granatowy) - magia iluzji
zielony
(szmaragdowy, patynowy, oliwkowy) - magia natury
żółty
(kanarkowy, piwny, słomkowy) - magia powstania

Wzmocnienie, jakie zyskują postacie objęte mgłą, jest zależne od wyniku rzutu kością oraz posiadanego przez praktyka transfiguracji poziomu magii wariacyjnej, oraz siły woli. Aby określić powodzenie przybrania danego koloru mgły, należy wybrać dedykowany kolor, a następnie rzucić kością k10 odnosząc się do poniższej tabeli. Należy interpretować ją, wybierając w pierwszych 2 kolumnach swoje poziomy statystyk, a w kolejnych (od k1 do k10; zależnie od rzutu kością) odczytując dane wzmocnienie do rzutu kością k100 na wszystkie czary i rytuały z wybranej dziedziny.

Legenda:

W - poziom magii wariacyjnej
Sw - poziom siły woli

WSwk1k2k3k4k5k6k7k8k9k10
IIIII-----+5+10+15+20+25
IIIIII----+5+5+10+15+20+30
IIIIV---+5+5+10+15+20+30+35
IVII--+5+5+10+15+20+30+35+40
IVIII-+5+5+10+15+20+30+35+40+45
IVIV+5+5+10+15+20+30+35+40+45+50

Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej