Cechy specjalne chowańca
Cechy specjalne chowańca to wyjątkowe zdolności, które chowaniec może wykorzystywać w różnych sytuacjach. Są one bezpośrednio powiązane ze statystyką magii natury postaci, co oznacza, że im wyższy jest poziom tej statystyki, tym więcej cech specjalnych będzie posiadać chowaniec. Ponadto w każdej z cech specjalnych występują progi, które są zależne od statystyk chowańca (opisanych wyżej w temacie). Wykorzystanie cechy specjalnej chowańca musi zostać mu rozkazane (werbalnie lub niewerbalnie) i jest akcją.
Każda cecha kosztuje 5 punktów statystyki magii natury postaci. Oznacza to, że przy 5 punktach magii natury, chowaniec ma jedną cechę specjalną, a przy 50 punktach — aż dziesięć cech. Gracz samodzielnie decyduje o wybranych cechach. Wybrane należy wysłać w prywatnej wiadomości do Mistrza Gry akceptującego kartę postaci lub zakup umiejętności. Z każdą zmianą okresu gracz ma prawo wymienić
jedną z cech na inną.
Inteligencja
Autoregeneracja
Zdolność chowańca do szybkiej autoregeneracji, która umożliwia mu leczenie ran i szybkie powrót do pełni zdrowia.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec ma zdolność do szybkiego leczenia drobnych ran i kontuzji. Przywraca jednorazowo do 10 pż. |
II | Szybsza i bardziej efektywna regeneracja, umożliwiająca chowańcowi leczenie średnich ran i szybki powrót do formy. Przywraca jednorazowo do 20 pż. |
III | Bardzo szybka i potężna autoregeneracja, pozwalająca chowańcowi wyleczyć nawet poważne rany w krótkim czasie, co czyni go wyjątkowo trudnym do pokonania w długotrwałym starciu. Przywraca do 30 pż. |
Identyfikacja trucizn
Chowaniec ma zdolność wykrywania trucizn w organizmie swojego opiekuna i natychmiastowego ostrzeżenia go, a nawet neutralizacji trucizny.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec potrafi zidentyfikować proste trucizny na poziomie do II. |
II | Chowaniec ma zdolność do rozpoznawania trucizn do poziomu III. |
III | Chowaniec jest w stanie identyfikować nawet najbardziej śmiertelne i skomplikowane trucizny do poziomu IV. |
Wykrywanie rytuałów
To zdolność chowańca do rozpoznawania obecności i charakterystyki rytuałów magicznych w swoim otoczeniu.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec potrafi wyczuć obecność prostych rytuałów magicznych w swoim bezpośrednim otoczeniu. Pozwala na identyfikację rytuałów do II poziomu rzucanych na lokację, w tym ich ogólnego celu i natury. |
II | Zwiększona wrażliwość i umiejętność rozpoznawania bardziej złożonych rytuałów oraz ich komponentów. Pozwala na wykrycie dowolnych rytuałów II poziomu, w tym szczegółów ich struktury i potencjalnego wpływu. |
III | Wysoce zaawansowana zdolność do wykrywania rytuałów, nawet tych ukrytych lub zakamuflowanych. Chowaniec potrafi rozpoznać precyzyjne cechy rytuałów, ich złożoność oraz skryte intencje wykonawców. Pozwala na identyfikację dowolnych rytuałów do II poziomu oraz rytuałów rzucanych na lokację do III poziomu. |
Wykrywanie demonów
To zdolność chowańca do wyczuwania obecności i natury demonów w swoim otoczeniu.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec potrafi wyczuć obecność demonów w swoim bezpośrednim otoczeniu. Pozwala na wykrycie demonów I poziomu w dowolnym typie. |
II | Większa czułość i zdolność do identyfikacji rodzajów demonów oraz ich mocy. Pozwala na wykrycie demonów II poziomu. |
III | Wysoce zaawansowana zdolność do wykrywania demonów, nawet tych ukrytych lub zakamuflowanych. Chowaniec potrafi rozpoznać precyzyjnie cechy demonów oraz ich specjalną umiejętność. Pozwala na wykrycie demonów III poziomu, oferując niezastąpioną pomoc w zrozumieniu i przeciwdziałaniu zagrożeniu. |
Wywoływanie snów
Chowaniec ma zdolność wpływania na marzenia senne swojego opiekuna, mogąc je łagodzić, kształtować lub wykorzystywać do przekazywania informacji.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec może łagodzić koszmary i wprowadzać spokojne sny, zapewniając lepszy odpoczynek. |
II | Zdolność do kształtowania treści snów, co może być używane do przekazywania prostych wiadomości lub wpływania na stan emocjonalny opiekuna. |
III | Chowaniec może wywoływać zaawansowane, interaktywne sny, umożliwiając komunikację i przekazywanie bardzo skomplikowanych informacji przez sen. |
Siła
Bariera dźwięków
Chowaniec tworzy barierę dźwiękową, która może tłumić hałasy lub chronić przed atakami opartymi na dźwięku.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec potrafi wytworzyć lekką barierę dźwiękową, tłumiącą niewielkie hałasy. Skutecznie odwraca uwagę od hałasów powodowanych przez czarownika, symulując efekt naturalny występujący w środowisku (jak np. szum wiatru, skrzypienie podłogi itp.). |
II | Bariera dźwiękowa jest silniejsza i może tłumić średnie hałasy oraz oferować ochronę przed słabszymi atakami dźwiękowymi. Wszystkie czary oparte na dźwięku zabierają o 5 pż mniej. |
III | Mocna bariera dźwiękowa, skutecznie tłumiąca nawet głośne dźwięki i zapewniająca ochronę przed potężnymi atakami dźwiękowymi. Wszystkie czary oparte na dźwięku zabierają o 10 pż mniej. Utrudnia wykonywanie lamentu przez syreny. Próg poprawnego lamentu wzrasta o 5. |
Generowanie huków
Pozwala chowańcowi na generowanie głośnych huków, które mogą być używane do przestraszenia przeciwników lub komunikacji.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec wyzwala niskie huki, mogące zdezorientować pobliskich przeciwników lub przyciągnąć uwagę. Przeciwnicy w najbliższym otoczeniu otrzymują minusowy modyfikator do rzutów na percepcję lub celowanie z broni palnej wynoszący -10. |
II | Huki są głośniejsze i mogą być użyte do przestraszenia większej grupy przeciwników lub jako sygnały dźwiękowe na średnie odległości. Przeciwnicy w dalszym sąsiedztwie otrzymują minusowy modyfikator do rzutów na percepcję lub celowanie z broni palnej wynoszący -10. |
III | Potężne huki generowane przez chowańca są w stanie wywołać dezorientację i strach nawet wśród silnych przeciwników, a także służyć jako skuteczne sygnały dźwiękowe na duże odległości. Przeciwnicy w dalszym sąsiedztwie otrzymują minusowy modyfikator do rzutów na percepcję lub celowanie z broni palnej wynoszący -15. Każdy huk zabiera przeciwnikom -5 pż W. |
Oślepienie
Ta cecha pozwala chowańcowi na tymczasowe oślepianie przeciwników, co daje przewagę w walce lub umożliwia ucieczkę.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec potrafi wytworzyć krótkotrwały błysk światła, który może zdezorientować jednego najbliższego przeciwnika. Przeciwnik otrzymuje modyfikator ujemny -5 do czarów celowanych w czarownika posiadającego chowańca. Nie działa na postacie posiadające zdolność percepcji na poziomie I. |
II | Błysk światła jest silniejszy i trwa dłużej, skutecznie dezorientując do dwóch przeciwników w większym zasięgu. Przeciwnicy otrzymują modyfikator ujemny -5 do czarów celowanych w czarownika posiadającego chowańca oraz jego jednego towarzysza. Nie działa na postacie posiadające zdolność percepcji na poziomie II. |
III | Intensywny błysk światła jest w stanie na dłuższy czas oślepić i zdezorientować przeciwników, nawet tych dobrze przygotowanych na takie ataki. Przeciwnicy otrzymują modyfikator ujemny -5 do czarów celowanych w czarownika posiadającego chowańca oraz jego jednego towarzysza. Nie działa na postacie posiadające zdolność percepcji na poziomie III. |
Większa odporność
To niezwykła zdolność chowańca do unikania śmierci, zapewniając mu trwałość i nieustanne odrodzenie w obliczu fizycznych zniszczeń lub starości.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec ma zdolność do powolnego odnawiania się z lekkich obrażeń i zwiększonej odporności na czynniki zewnętrzne, które mogłyby skrócić jego życie. Wartość punktów życia chowańca wzrasta o 20. |
II | Znaczna odporność na śmiertelne obrażenia i choroby, chowaniec jest w stanie szybko się regenerować z poważnych ran, a jego proces starzenia jest znacznie spowolniony. Wartość punktów życia chowańca wzrasta o 50. |
III | Chowaniec osiąga pełną nieśmiertelność w sensie unikania naturalnej śmierci. Wartość punktów życia chowańca wzrasta o 100. W przypadku śmiertelnych obrażeń jest w stanie się odrodzić, zachowując wszystkie wspomnienia i doświadczenia. |
Zwiększenie siły
Zwiększa fizyczną siłę chowańca, umożliwiając mu wykonywanie zadań wymagających dużego wysiłku fizycznego lub nadludzkiej siły.
Poziom | Opis |
---|
I | Lekkie zwiększenie siły, umożliwiające chowańcowi wykonywanie zadań, które leżą nieco poza zakresem jego naturalnych możliwości. Pozwala chowańcowi na przenoszenie ciężarów do 80 kg. |
II | Znaczące zwiększenie siły, pozwalające chowańcowi na przemieszczanie ciężkich przedmiotów i radzenie sobie w trudniejszych sytuacjach fizycznych. Pozwala chowańcowi na przenoszenie ciężarów do 250 kg. |
III | Ekstremalne wzmocnienie siły, umożliwiające chowańcowi na wykonywanie nadludzkich czynów, takich jak podnoszenie ogromnych ciężarów do 1 tony. |
Szybkość
Manipulacja cieniem
To zdolność chowańca do manipulowania cieniami, pozwalając mu na stworzenie kamuflażu lub dezorientację przeciwników.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec może lekko zmieniać kształt i gęstość otaczających go cieni, co pozwala mu lepiej się ukrywać. Wykrycie chowańca w cieniu wymaga pokonania progu 50, rzucając kością k100 na statystykę talentu z modyfikatorem na zdolność percepcji. |
II | Udoskonalona manipulacja pozwala na tworzenie bardziej złożonych form cieni, które mogą być używane do dezorientacji przeciwników lub ukrywania. Wykrycie chowańca w cieniu wymaga pokonania progu 85, rzucając kością k100 na statystykę talentu z modyfikatorem na zdolność percepcji. |
III | Zaawansowana kontrola nad cieniami umożliwia chowańcowi tworzenie skomplikowanych wzorów cieni i nawet krótkotrwałe zaciemnianie dużych obszarów, czyniąc go niezwykle trudnym do wykrycia i niebezpiecznym przeciwnikiem w warunkach słabego oświetlenia. Wykrycie chowańca w cieniu wymaga pokonania progu 150, rzucając kością k100 na statystykę talentu z modyfikatorem na zdolność percepcji. |
Mimikra
Mimikra pozwala chowańcowi na naśladowanie wyglądu innych istot, umożliwiając kamuflaż i unikanie wykrycia lub odstraszenie przeciwnika.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec potrafi naśladować proste tekstury i kolory istoty, do której się upodobania, co pozwala mu lepiej się ukrywać w znanym terenie odpowiednim dla swojego naturalnego środowiska. Chowaniec może przybrać formę zwierzęcia z tego samego rodzaju. |
II | Chowaniec jest w stanie naśladować bardziej złożone wzory i tekstury, co umożliwia mu skuteczne ukrywanie się nawet w nieznanym naturalnym otoczeniu. Chowaniec może przybrać formę zwierzęcia tej samej rodziny. |
III | Chowaniec perfekcyjnie imituje wygląd otoczenia lub innych istot, stając się niemal niewidzialny nawet dla uważnych obserwatorów. Chowaniec może przybrać formę dowolnego zwierzęcia nawet spoza obszaru jego naturalnego występowania. |
Niewidzialność
Nadaje chowańcowi zdolność stania się niewidzialnym lub doskonałego kamuflowania się z otoczeniem.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec może się lekko zamaskować, stając się trudniejszy do zauważenia w swoim naturalnym środowisku. |
II | Udoskonalony kamuflaż pozwala chowańcowi na stanie się prawie niewidocznym, nawet w mniej znanym otoczeniu. |
III | Chowaniec osiąga pełną niewidzialność, stając się niewykrywalny dla większości przeciwników i obserwatorów. |
Teleportacja
Umożliwia chowańcowi natychmiastowe przemieszczenie się na krótkie dystanse, omijając przeszkody fizyczne, pozwalając mu przenosić przedmioty.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec może teleportować się na krótkie odległości w obrębie jednej lokacji, co pozwala mu unikać ataków lub przemieszczać się przez niewielkie przeszkody. Może przenosić 1 przedmiot. |
II | Zwiększony zasięg i precyzja teleportacji, umożliwiająca chowańcowi szybką zmianę pozycji na polu bitwy lub pokonywanie średnich odległości w obrębie jednego subforum. Może przenosić 2 przedmioty. |
III | Zaawansowana teleportacja na duże dystanse z dużą dokładnością, pozwalająca chowańcowi na niemal natychmiastowe przemieszczanie się w kluczowych momentach konfrontacji w obrębie całego stanu. Może przenosić 3 przedmioty. |
Wytwarzanie światła
Umożliwia chowańcowi wytwarzanie światła, co może być wykorzystane do oświetlania ciemnych obszarów lub w komunikacji.
Poziom | Opis |
---|
I | Chowaniec potrafi wytworzyć słabe światło, wystarczające do oświetlenia niewielkiego obszaru wokół siebie. |
II | Światło wytwarzane przez chowańca jest jaśniejsze i może oświetlać większe obszary, a także być użyte do prostych sygnałów świetlnych. |
III | Chowaniec może wytworzyć bardzo jasne światło, zdolne do oświetlenia dużych przestrzeni lub służące jako skuteczne narzędzie do komunikacji świetlnej w trudnych warunkach. |