Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Biokineza

Biokineza to umiejętność, która oznacza zmianę niektórych swoich wrodzonych cech biologicznych z pomocą siły woli. Upraszczając — czarownik jest w stanie tylko poprzez odpowiednie skupienie doprowadzić do zmiany koloru swoich oczu, włosów i skóry oraz przemiany barwy głosu. Ponadto można nieznacznie zmienić rysy swojej twarzy oraz sylwetki.

Doświadczeni praktycy biokinezy rzadko jednak skupiają się na tak stosunkowo błahych kwestiach, ponieważ ta umiejętność ma znacznie szersze możliwości. Dzięki odpowiedniej woli czarownik jest w stanie samodzielnie leczyć się z części dolegliwości oraz wykształcić u siebie zdolność samouzdrawiania. Praktycy biokinezy są dodatkowo odporni na wszelkie choroby zakaźne.

Społeczeństwo magiczne do biokinezy ma dość ambiwalentny stosunek, co oznacza, że ile ludzi tyle opinii. Na ogół w środowiskach magimedycyny jest ona uznawana za jedną z najdoskonalszych form rozwoju i traktowana z ogromnym szacunkiem, natomiast pośród prostych magicznych obywateli może być uznawana za ciekawą sztukę, ale bezpośrednio związaną z oszukiwaniem. Mimo to uchodzi za wyjątkowo trudną dziedzinę i nie jest bagatelizowana.


Spis POSTACI:

  1. Leander van Haarst
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Mechanika

Aby wykształcić u siebie umiejętność biokinezy, należy posiadać minimum II poziom magii anatomicznej oraz minimum II poziom siły woli. Umiejętność nie bierze się z niczego, wymagany jest odpowiedni trening oparty na ćwiczeniu woli i pracy nad własnym charakterem, a także bardzo dokładne zaznajomienie z wszelkiego rodzaju zaklęciami leczniczymi, poznając dogłębnie ich sposób działania i efekty.
Aby móc korzystać z biokinezy należy wykupić taką umiejętność w sklepie mistrza gry, a także zastosować się do wymagań w kwestii nauki umiejętności. Umiejętność można posiadać z poziomu karty postaci, ale należy w niej uwzględnić proces nauki.

Umiejętność biokinezy mechanicznie można podzielić na dwa aspekty: samouzdrawianie oraz zmiana wyglądu.

Uwaga! Z poniższych mechanik można zrezygnować w prywatnych wątkach za zgodą obydwu graczy, jednak nie należy prowadzić rozgrywek jej zaprzeczających.


Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Samouzdrawianie

Samouzdrawianie jest akcją, a jego powodzenie jest zależne od umiejętności czarownika w zakresie magii anatomicznej. Z jego pomocą można uleczyć wszystkie rany, lecz należy mieć na uwadze, że otwarte krwotoki nie zasklepią się, a blizny nie znikną tym sposobem. Ponadto dzięki samouzdrawianiu niektórzy praktycy biokinezy są w stanie podnieść lub obniżyć temperaturę ciała.


Leczenie punktów życia


Aby skorzystać z tej umiejętności należy wskazać typ leczonych obrażeń, a następnie zastosować jeden z podanych niżej wzorów, do którego należy dodać modyfikator za siłę woli. Uzyskana w ten sposób wartość jest równa ilości punktów życia, jakie zostają wyleczone. Należy pamiętać, że ta wartość nigdy nie może przekroczyć bazowych punktów życia czarownika.

Legenda:

A - poziom magii anatomicznej
SW II, SW III, SW IV - poziom siły woli

ASuma leczonych obrażeńSW IISW IIISW IV
IIk6 + statystyka magii anatomicznej-+5+10
IIIk10 + statystyka magii anatomicznej+5+10+20
IVk20 + statystyka magii anatomicznej+10+15+25


Temperatura ciała


Podnieść lub obniżyć temperaturę własnego ciała potrafią tylko czarownicy posiadający minimum III poziom magii anatomicznej. W takim przypadku należy kierować się miarą stopni Celsjusza. Temperaturę można podnieść lub obniżyć o dowolną wartość, która nie jest w stanie zabić czarownika (hiperpyreksja - powyżej 41 stopni; hipotermia ciężka - poniżej 28 stopni).
Powodzenie tej akcji określamy z pomocą kości k6, zależnie od posiadanego progu magii anatomicznej:
III poziom - wynik 3 lub więcej
IV poziom wynik 2 lub więcej

Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Zmiana wyglądu

Zmiana wyglądu jest akcją, a jej powodzenie jest zależne od umiejętności czarownika w zakresie magii anatomicznej oraz siły woli. Zmiana wyglądu dotyczy przemiany wszystkich części ciała. Wlicza się w nią: zmiana koloru włosów, oczu, skóry, a także zmiana barwy głosu i przemiana tkanki tłuszczowej w mięśniową (i odwrotnie). Z pomocą biokinezy nie można wykształcić u siebie organów płciowych przeciwnej płci.

Aby skorzystać z tej umiejętności, należy wziąć pod uwagę swój poziom magii anatomicznej oraz poziom siły woli, a następnie rzucić kością k10 i odnieść się do wyniku w poniższej tabeli. Przed dokonaniem rzutu należy wskazać, do jakiej zmiany wyglądu się dąży, ale nie należy wskazywać progu, do jakiego się dąży. Uzyskany wynik oznacza całkowite powodzenie zmiany aparycji.

Długość trwania przemiany jest uzależniona od siły woli postaci. Posiadany poziom* siły woli należy pomnożyć przez 2. Otrzymany w ten sposób wynik oznacza ilość tur, jaką trwa udana przemiana. W przypadku przemiany połowicznej ten czas zawsze będzie skrócony o połowę.
* należy zwrócić uwagę, że poziom siły woli nie równa się ilości punktów w statystyce i zawsze określany jest cyfrą rzymską od I (1) do IV (4).

Legenda:

A - poziom magii anatomicznej
SW - poziom siły woli
- całkowite powodzenie zmiany wyglądu lub całkowita przemiana barwy głosu.
? - połowicze powodzenie zmiany wyglądu lub połowiczna przemiana barwy głosu.
- - niepowodzenie

ASWk1k2k3k4k5k6k7k8k9k10
IIII-------?
IIIII------?
IIIV-----?
IIIII----?
IIIIII---?
IIIIV--?
IVII-?
IVIII?
IVIV



Rozpoznanie zmiany wyglądu


Aby rozpoznać zmianę wyglądu z pomocą biokinezy wymagana jest zdolność talentu percepcji na poziomie minimum III. W tym celu należy rzucić kością k100, dodając do wyniku statystykę talentu oraz modyfikator za poziom percepcji. Próg wymagany do sukcesu jest zależy od poziomu magii anatomicznej praktyka biokinezy.
poziom II - ST 100
poziom III - ST 125
poziom IV - ST 150

Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej