Zaczarowane instrumentyNiech żyje bal
W jednej z bocznych naw na pierwszym piętrze, w znacznej odległości od sali balowej, tak aby obecna tam muzyka nie przeszkadzała, znajduje się salka muzyczna. Zostały tam ustawione instrumenty, jednak niezależnie jak długo chciałoby się oczekiwać na muzyków, ci nigdy mieli się nie pojawić. W pomieszczeniu znajduje się fortepian, dwie pary skrzypiec, flet, wiolonczela, kontrabas, dzwonki, a nawet harfa. Każdy z nich ma w sobie zaklętą magię, która pozwala mu grać całkowicie samodzielnie.
Instrumenty zaklęte są tak, by zareagować na obecność człowieka. Gdy gość zbliży się do wybranego instrumentu, ten delikatnie zaczyna wydobywać z siebie dźwięki, tworząc tło muzyczne. Intensywność i tempo muzyki może zmieniać się w zależności od ruchów i odległości osoby od danego instrumentu. Taka przechadzka, zwłaszcza we dwoje, pozwala rozpętać wokół prawdziwą symfonię, gdy każdy ruch i krok wpływa na harmonię i melodyjność dźwięków.
Instrumenty zgadzają się też na dotyk. Drugi sposób na ich aktywację to delikatnie dotykanie instrumentu — na przykład pukanie w korpus skrzypiec lub przesuwanie dłonią po strunach harfy. Nawet kompletne beztalencie muzyczne, dzięki magicznemu wspomaganiu, tym prostym ruchem jest w stanie stworzyć bardziej złożoną i świadomą melodię.
Zaawansowana technologia pozwala, by muzykę tworzył więcej niż jeden gość na raz, gdy dźwięki zaczynają się harmonijnie łączyć, tworząc spontaniczną, jednorazową kompozycję magiczną, wyjątkową dla każdego momentu. Co ważne, muzyka nie przestanie grać, nawet gdy goście odejdą niedaleko, na przygotowany parkiet, aby oddać się tańcu.
Aby zdecydować jaką melodię wybrały do gry instrumenty, należy rzucić kością k20, a następnie odnieść się do poniższej listy. Jeśli przynajmniej 1 postać w wątku ma zdolność wiedzy o sztuce lub dowolną zdolność związaną z muzyką (np. śpiew, gra na fortepianie), rzut jest nieobowiązkowy, a gracze mogą samodzielnie wybrać muzykę.
1. An der schönen blauen Donau, op. 314 - Johan Strauss
2. Suita na wiolonczelę G-dur nr 1, BWV 1007: I. Preludium - Johann Sebastian Bach
3. Eine kleine Nachtmusik, KV 525: IV. Rondo - Wolfgang Amadeusz Mozart
4. Pas de deux z baletu Dziadek do orzechów, op. 71 nr 14a - Piotr Czajkowski
5. Lieder ohne Worte: Andante sostenuto g-moll, op. 19 nr 6, Pieśń weneckiego gondoliera - Felix Mendelssohn-Bartholdy
6. Gnossienne nr 3 - Erik Satie
7. Concerto alla rustica G-dur: I. Presto - Antonio Vivaldi
8. Sonata fortepianowa nr 14 cis-moll op. 27 nr 2, Sonata księżycowa - Ludvig van Beethoven
9. Suite bergamasque, CD 82, L. 75: III. Clair de lune - Claude Debussy
10. Walc nr 2 - Dimitrij Szostakowicz
11. Tritsch-Tratsch-Polka, Op. 214 - Johann Strauss II
12. Libiamo ne' lieti calici z opery La Traviata - Giuseppe Verdi
13. Suita Masquerade: I. Walc - Aram Khachaturian
14. Frühlingsstimmen, op. 410 - Johann Strauss II
15. Non più andrai farfallone amoroso z opery Wesele Figara - Wolfgang Amadeusz Mozart
16. Nokturn Es-dur op. 9 nr 2, Andante - Fryderyk Chopin
17. Walc A-dur, op. 39, nr 15 - Johannes Brahms
18. Schwanengesang D. 957, nr 4; Serenada Ständchen - Franz Schubert
19. Une larme - Modest Mussorgsky
20. Polonez z opery Eugeniusz Oniegin, op. 24 - Piotr Czajkowski