Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Rozszczepieńcy

Ta wyjątkowa odmienność przez wiele lat traktowana była za chorobę psychiczną, dlatego, że obdarzone nią jednostki miały tendencje do epizodów dysocjacyjnych. Identyfikacja dokładnej przyczyny tego schorzenia nastąpiła dopiero w XVIII wieku wraz z rozwojem medycyny magicznej. Zaobserwowano, że niektóre osoby, których dotykają podobne zaburzenia, opowiadają o poczuciu, jakby odsuwały się od własnego ciała, a ich dusza zaczynała przemieszczać się poza nim. Wkrótce odkryto, że w rzeczywistości są oni w stanie obserwować sytuacje, do których w teorii nie mają dostępu.

Poprzez szereg badań wyodrębniono w końcu kolejną anomalię w kodzie genetycznym, a osoby obdarzone nią zaczęto nazywać rozszczepieńcami.

Rozszczepieńcy poprzez wieloletni trening swojej woli są w stanie kontrolować postrzeganie świata zewnętrznego spoza własnego fizycznego ciała. Mają umiejętność poruszania się, obserwowania, a nawet komunikowania z innymi ludźmi lub zwierzętami. Eksterioryzacja odbywa się poprzez wyjątkową koncentrację w całkowitym spokoju. Ciało rozszczepieńca musi mieć komfort i bezpieczeństwo, dlatego, że ten nie jest w stanie panować nad nim w trakcie podróży astralnej. W sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia ciałem powinien opiekować się ktoś, kto nie dopuści do ataku na nie. W innym przypadku istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że dusza nie będzie w stanie wrócić do swojego ciała.

Osoby dotknięte tą odmiennością, które mają niską odporność psychiczną i słabą wolę, często rozwijają u siebie wrażenie ciągłego przebywania poza ciałem, co prowadzić może do podejmowania przez nie ryzyka, które w sytuacji eksterioryzacji nie miałoby na nie wpływu. Przez lata zdarzały się przypadki, że osoby, które dopiero rozpoczynały pracę nad własnymi umiejętnościami, a szybko stawali się zbyt ich pewni, mieli tendencje do wykonywania ekstremalnych wyczynów, często kończących się śmiercią.

W momencie opuszczania ciała ruch oczu odsłania ich białko, a ciało sztywnieje. Usta otwierają się, umożliwiając swobodne wyjście duszy z ciała. Ta jest w stanie swobodnie przemieszczać się po okolicy, a w przypadku wysoko rozwiniętych umiejętności — nawet przybierać widoczną formę.

Odmienność jest recesywna. Oznacza to, że w znanej rodzinie nie muszą występować podobne przypadki, choć zwiększa to szanse na posiadanie owej odmienności.

MECHANIKA ROZSZCZEPIEŃCA

Rozszczepieńcy ze względu na swoje umiejętności otrzymują na start dodatkowe 2 punkty do statystyki talentu.

Samo wykorzystanie umiejętności przez rozszczepieńca jest dość męczące psychicznie i fizycznie, przez co rozszczepieńcy po opuszczeniu ciała przez około tydzień odczuwają silne bóle głowy i wrażenie odsuwania się od samego siebie.

Rozszczepieńcy są w stanie dostrzec obecność dusz w pobliżu, ale nie potrafią się z nimi komunikować, ani ich zidentyfikować.

EKSTERIORYZACJA

Aby dokonać eksterioryzacji, należy do swojej statystyki siły woli dodać wynik rzutu kością k100 i odnieść się do poniższej tabeli. Przed dokonaniem rzutu należy wskazać, do którego z progów się dąży. W przypadku przekroczenia progu — rozszczepienie jest udane, ale tylko na wybranym poziomie. W przypadku wyrzucenia wyniku niższego należy podzielić go przez 2, a następnie odnieść się do progu umieszczonego w tabeli (zaokrąglając w górę).

WynikOpis działania
0-19Duszy nie udało się opuścić ciała właściwego, próba jest nieudana.
20-39Duszy udało się opuścić ciało właściwe i przenieść do wybranego miejsca, ale połączenie ze swoim ciałem właściwym jest w stanie utrzymać jedynie przez okres około 5 minut, później jest zmuszona wrócić ciała. Przez ten czas postać widzi i słyszy otoczenie, w którym znajduje się dusza, jednak obraz jest zamazany, widoczne twarze są nieszczegółowe, a dźwięk wydaje się zdeformowany. Postać jest w stanie zrozumieć jedynie pojedyncze słowa i rozpoznać tylko osoby, które dobrze zna. Przeniesienie jest możliwe jedynie w obrębie jednego subforum.
40-59Duszy udało się opuścić ciało właściwe i przenieść do wybranego miejsca, a połączenie ze swoim ciałem właściwym jest w stanie utrzymać przez okres około 10 minut, później jest zmuszona wrócić do swojego ciała. Przez ten czas postać wyraźnie widzi i słyszy otoczenie, w którym znajduje się dusza. Postać nie jest w stanie wpływać na otoczenie ani przekazać wiadomości. Przeniesienie jest możliwe jedynie w obrębie jednego subforum.
60-79Duszy udało się opuścić ciało właściwe i przenieść do wybranego miejsca, a połączenie ze swoim ciałem właściwym jest w stanie utrzymać przez okres około 30 minut, później jest zmuszona wrócić do swojego ciała. Przez ten czas postać wyraźnie widzi i słyszy otoczenie, w którym znajduje się dusza. Postać jest w stanie wpływać otoczenie szeptami i zakomunikować swoją obecność poprzez próbę dotyku innej osoby, która w tym momencie czuje mrowienie w określonym miejscu na ciele. Mimo to szept jest bardzo łatwo pomylić ze zwykłym omamem słuchowym, a mrowienie ciała uznać za przypadek. Przeniesienie jest możliwe w obrębie całego forum.
80-99Duszy udało się opuścić ciało właściwe i przenieść do wybranego miejsca, a połączenie ze swoim ciałem właściwym jest w stanie utrzymać przez okres około godziny, później jest zmuszona wrócić do swojego ciała. Przez ten czas postać wyraźnie widzi i słyszy otoczenie, w którym znajduje się dusza. Postać jest w stanie szeptać wyraźnie i przekazywać konkretne wiadomości innym osobom. Jej szept jest słyszalny na tyle, że nie sposób pomylić go z omamem słuchowym. Postać może zakomunikować swoją obecność poprzez próbę dotyku innej osoby, a ta poczuje w tym miejscu wyraźne mrowienie, a czasem nawet ciepło ludzkiego ciała. Przeniesienie jest możliwe w obrębie całego forum.
+100Duszy udało się opuścić ciało właściwe i przenieść do wybranego miejsca, a połączenie ze swoim ciałem właściwym jest w stanie utrzymać przez okres do kilku godzin, później jest zmuszona wrócić do swojego ciała. Przez ten czas postać wyraźnie widzi i słyszy otoczenie, w którym znajduje się dusza. Postać jest w stanie szeptać wyraźnie i przekazywać konkretne wiadomości innym osobom. Jej szept jest słyszalny na tyle, że nie sposób pomylić go z omamem słuchowym. Postać może zakomunikować swoją obecność poprzez próbę dotyku innej osoby, a ta poczuje w tym miejscu wyraźne mrowienie, a czasem nawet ciepło ludzkiego ciała. Postać jest w stanie wpłynąć na otoczenie krzykiem, który wydaje się pochodzić z całej okolicy, a jego dźwięk jest przeraźliwy i mrożący krew w żyłach. Jeśli taka jest intencja postaci, może ona wykonać projekcję swojego ciała, które przybiera formę jej ciała, które jest półprzeźroczyste i niefizyczne.


ROZPOZNANIE ROZSZCZEPIEŃCA

Medium są w stanie wykryć obecność duszy poza ciałem w pobliżu, ale nie potrafią zidentyfikować jej właściciela.

Postacie, które posiadają minimum II poziom zdolności talentu tropienia, są w stanie wyczuć obecność duszy tylko z pomocą rzutu spornego. W tym celu należy zsumować moc eksterioryzacji rozszczepieńca ze statystyką skupienia oraz rzutem kością k100. W przypadku przekroczenia progu postać wykrywająca może wyczuć obecność duszy pobliżu, ale nie jest w stanie zidentyfikować jej właściciela.

DYSOCJACJA

WynikOpis działania
1-6Nic się nie dzieje.
7-10 (7-9)Rozszczepieniec zaczyna odczuwać oddalanie się od swojego ciała i przechodzi lekki epizod dysocjacyjny, który nie ma bezpośredniego wpływu na jego zdolności, ale może wywołać nieprzyjemne uczucie mrowienia i dekoncentracji. Dysocjację można powstrzymać pokonując próg wynoszący 50 poprzez dodanie swojej statystyki siły woli do rzutu kością k100. Postać może rzucać co turę, a zakończenie dysocjacji następuje w momencie przekroczenia progu. Każda tura dysocjacji zabiera 5 mentalnych punktów życia. Próby zakończenia dysocjacji nie są akcją mechaniczną.
10(tylko w przypadku siły woli na poziomie I)
Postać nie jest w stanie powstrzymać dysocjacji, a jej dusza w niekontrolowany sposób zdaje się oddzielać od ciała. Następuje wtedy wrażenie rozszczepiania, jak gdyby jaźń oddaliła się od właściwego ciała, ale umiejętności w nim pozostały. Postać w ten sposób nigdy nie będzie w stanie kontrolować swojej eksterioryzacji. Próg na pokonanie pełnej dysocjacji wynosi 75, a każda tura przemiany zabiera 15 mentalnych punktów życia.


Uwaga! Z powyższych mechanik można zrezygnować w prywatnych wątkach za zgodą obydwu graczy, jednak nie należy prowadzić rozgrywek jej zaprzeczających.



Spis postaci:

  1. Jacquline Lanthier
  2. Mary Wood
  3. Valerio Paganini
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej